برگزاری نشست کمیته تولید محتوای بزرگداشت «حماسه و ایثار» آران و بیدگل

نخستین نشست کمیته تولید محتوای ستاد بزرگداشت روز حماسه و ایثار آران و بیدگل در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، نخستین نشست کمیته تولید محتوای ستاد بزرگداشت «چهارم دی ماه» روز حماسه و ایثار شهرستان آران و بیدگل با حضور اعضای کمیته و به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل در این نشست گفت: محتواسازی یکی از ملزومات روز بزرگداشت حماسه و ایثار است و اگر این کار صورت نگیرد، خروجی مناسب و درخور نام شهدا حاصل نخواهد شد.

 

سعید ضابطی با اشاره به اینکه شهدا از ما اشک و آه و ناله نمیخواهند بلکه از ما عمل می خواهند گفت: برای دهه هشتادها و نودی ها که در حال حاضر در میدان هستند می بایست فرهنگ ایثار و شهادت به آنها نشان داده شود و لازمه آن هم انجام کارهای اساسی و حقیقی است، چرا که اگر کارها تکراری باشد چیزی عاید ما نخواهد شد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: کسب عنوان نخست ایثارگری این شهرستان در کشور خود نمونه بارزی بر فداکاری و مقاومت مردم این خطه است و بی‌شک چهارم دی ماه ۱۳۶۵ یاد آور سالروز عملیات کربلای ۴ و ۵ دفاع مقدس و رشادت‌های شهدای سرافراز به ویژه سرداران شهید علی‌محمد اربابی و جواد قاسم‌پور در این روز بر دفتر خاطرات دیار شهیدپرور شهرستان آران‌وبیدگل جاودانه خواهد ماند.

ضابطی با اشاره به این موضوع که خیلی از مردم شهرستان، بویژه جوانان و نوجوانان درک صحیحی از روز  چهارم دی ندارند و این وظیفه ماست تا این روز را برای آنها تبیین و روایتگری کنیم ادامه داد: رزمندگان دفاع مقدس گنجینه‌هایی هستند که ضبط و ثبت خاطرات این عزیزان می‌تواند چراغ راه نسل جدید باشد و باید زمینه‌هایی ایجاد کرد که با حضور این رزمندگان در مدرسه و دانشگاه‌ها و بیان خاطرات دفاع مقدس نسل جوان بیشتر با واقعیت‌های جنگ آشنا شود.

 

رئیس کارگروه فضای مجازی و رسانه شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اینکه روز چهارم دیماه، روز روایت عشق و ایثار و حماسه آفرینی های مردم شهرستان دارالشهدای آران وبیدگل در آزمون بزرگ حماسه و ایثار است افزود: این روز فرصتی مناسب در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت حماسه آفرینی های شهدا و  نام های نورانی آنهاست.

 

چهارم دی ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به عنوان روز حماسه و ایثار آران و بیدگل نامگذاری شده است. در این روز که عملیات کربلای چهار آغاز و مقدمه ای برای عملیات غرور آفرین کربلای پنج بود، ۸۰ تن از رزمندگان خط شکن گردان امام محمد باقر(ع) شهرستان آران و بیدگل از جمله دو سردار به مقام پرفیض شهادت نائل شدند. در مجموع در دو عملیات کربلای چهار و پنج، شهرستان آران و بیدگل ۱۱۸ شهید تقدیم اسلام کرده است.

کد خبر 1238420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha