لزوم بهره گیری از ظرفیت تحقیقاتی اساتید و دانشجویان در رفع نیازهای کشور

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: باید تلاش شود که مسائل کشور در حوزه های مختلف احصا و از ظرفیت تحقیقاتی اساتید و دانشجویان در راستای رفع نیازهای کشور استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همزمان با فرا رسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با دانشجویان «رشته های بازیگری، هنرهای تجسمی، طراحی و دوخت لباس» دانشگاه جامع علمی کاربردی این شهرستان دیدار و گفت و گو کرد.

 

سعید ضابطی در این دیدار گفت: گسترش ارتباطات جمعی از قبیل تلویزیون، فیلم، نمایش و نیاز به تکمیل بخشی از فراغت و کسب تجربه و اجرای برنامه های نشاط آور؛ محتاج بودنِ نقش آفرینان و بازیگرانی است که در سطوح دانشگاهی تحصیل کرده باشند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به ظرفیت های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل پیرامون مسائل هنری و امتیازات و حمایت هایی که وزارت متبوع در خصوص هنرمندان و هنر بوجود آورده اذعان داشت: عضویت در صندوق اعتباری هنر، بیمه هنرمندان، هنر کارت، کمک های جدول ۱۷ در قالب طرح های فرهنگی که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد و غیره از مواردی می باشد که هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه می توانند از مزایای آن بهره مند شوند.

 

سعید ضابطی اضافه کرد: سیاست این اداره، بر اساس سه پارامتر "حمایت، هدایت و نظارت" در حوزه فرهنگ و هنر شکل گرفته و کارهای فرهنگی هنری بدون  شده است و خود مجموعه اداره به عنوان مجری و متولی برنامه ها نمی باشد بلکه مراکز تحت پوشش در این زمینه ها فعالیت می کنند و از طرف اداره حمایت می شوند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران‌وبیدگل با بیان اینکه بینش و بلوغ علمی دانشگاهیان بیش از پیش افزایش یافته است، گفت: باید تلاش شود که مسائل کشور در حوزه های مختلف احصا و از ظرفیت تحقیقاتی اساتید و دانشجویان در راستای رفع نیازهای کشور استفاده شود و با توجه به این بلوغ علمی که در دانشجویان شاهد هستیم امید آن می رود که دانشگاه‌ها به یاری خدا مسیر علمی و تبیینی خود را به درستی طی کنند.

 

ضابطی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور و با بیان اینکه این جنگ بی نظیرترین و بزرگ ترین جنگ رسانه ای طول تاریخ است، گفت: دشمن در این جنگ، هنرپیشه‌ها، ورزشکاران، نویسندگان و... را در سراسر جهان وارد کرده تا با فضاسازی، التهاب ایجاد کند. جنگ رسانه‌ای حال حاضر علاوه بر فضای مجازی، در فضای حقیقی نیز در جریان است. امروز یک جنگ شناختی در جریان است و نه یک جنگ واقعی. دشمن با رسانه‌های در اختیار خود، تهدید، ناامنی، تحریم و... را تصویرسازی می‌کند. در مواجهه با این جنگ، کسی پیروز است که بتواند در این طوفان‌ها لنگر جامعه باشد و از التهاب و فضاسازی‌ها بکاهد.

 

مسئول کارگروه رسانه و فضای مجازی شهرستان آران و بیدگل با تأکید بر اینکه در این جنگ شناختی، دانشجویان و اساتید نیازمند اطلاع رسانی درست هستند، گفت: البته علاوه بر فضای حقیقی و جلسات حضوری، باید در فضای مجازی نیز فعال باشید تا مانع رقم خوردن اتفاقات یکسویه توسط دشمن شوید و بتوانید با فضاسازی‌های دشمن در این فضا نیز مقابله کنید.

کد خبر 1238424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha