اضطرار بندگی خداوند بهترین راه درک ضرورت بندگی الهی است/ مادر شیعیان دوست دارند که مردم برده غیرخدا نباشند

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) به عنوان مادر شیعه دوست دارند که مردم برده غیرخدا نباشند، گفت: اضطرار بندگی خداوند مهمترین وبهترین راه درک ضرورت بندگی الهی است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در فاطمیه تهران به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی ازمشکلات جامعه بشری این است که ضرورت بندگی خدا را درک نمی‌کند.

وی افزود: نمی‌شود ضرورت بندگی خداوند را صرفا با موضوع معاد در جامعه نهادینه کرد که بگوییم اگر بندگی خدا را کردید بهشتی شده و اگر بندگی خدا را نکنید جهنمی خواهید شد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه اگر ما فقط بحث معاد را به عنوان ضرورت بندگی خداوند مطرح کنیم برخی از دین بیزار می‌شوند، عنوان کرد: این شیوه مطرح کردن ضرورت دین برای برخی که همواره به منافع و مضار خود توجه دارند شیوه صحیحی نیست. انسان ابتدا باید اضطرار به بندگی خداوند پیدا کند که خداوند او را به بندگی خود پناه دهد.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند به ما عقل داده که با آن اضطرار به بندگی او پیدا کنیم. اظهار کرد: برخی با بلندنظری و عقل کامل با معاد به ضرورت بندگی خداوند می‌رسند اما چنین افرادی بسیار اندک هستند. برای اینکه گروه‌های زیادی از انسان‌ها به ضرورت بندگی خداوند برسند به اضطرار و التماس و شکر نیاز است که شخص احساس خوشبختی کند.

وی ادامه داد: اضطرار بندگی خداوندباید طوری باشد که شخص را به سوی بندگی بکشد. امام زمان(عج) جامعه جهانی را با یک دین اداره خواهند کرد آن زمان مردم اضطرار بندگی خداوند را خواهند فهمید.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه در اضطرار بندگی خداوند انسان مشتاقانه به سوی اطاعت از خداوند خواهد رفت. ابراز کرد: برخی از مذهبی ها اضطرار بندگی خداوند را درک نکردند به همین دلیل وقتی کمی بندگی می کنند دچار عجب و غرور شده یا از خداوند طلبکار می‌شوند و از یک جایی به بعد دیگر رشد نمی‌کنند. امام حسین(ع) در گودی قتلگاه سرشار از بندگی خداوند بودند و از خداوند طلبکار نبودند.

این استاد حوزه علمیه افزود: اگر اضطرار بندگی خدا درک نشود بسیاری دینداری نمی‌کنند هرچند معاد و خداوند را اثبات کنیم و حتی دینداران هم رشد نمی‌کنند چراکه شیرینی دینداری را نمی‌چشند.

وی با تاکید بر اینکه رسیدن به اضطرار بندگی خداوند مهمترین وبهترین راه درک ضرورت بندگی است. گفت: به هر میزان انسان بنده خداوند نباشد برده غیرخدا خواهد شد. مشکلات برای کنترل انسان است که ادعای خدایی نکند زیرا انسان موجود آزادی خلق شده است و از بردگی دیگران نفرت دارد. بنده خدا شدن انسان را از بردگی دیگران نجات می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرد:‌ ولایت الهی نمی‌گذارد انسان برده شود خودش هم انسان را به بردگی نمی‌گیرد دستورات او هم برای قدرت بخشیدن و آزاد کردن انسان است.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: زندگی امروزی بسیاری از انسان‌ها در قالب بردگی نوین است. بسیاری از انسان‌ها تحت تاثیر طمع‌ها و ترس‌ها به بردگی دچار می‌شوند. امام راحل آزاد شده از بردگی غیرخدا بودند که نه تنها ایران را از بردگی غیرخدا نجات دادند بلکه این مسیر را به بسیاری از کشورهای دیگر هم نشان دادند.

وی اظهار کرد: هرکس اهل هواپرستی شود ضعیف و ترسو شده و راحت تن به بردگی می‌دهد، اینکه در اغتشاشات اخیر برخی سلبریتی‌ها تحت تاثیر ترس و تشویق دنبال اهداف دشمن افتادند نتیجه بردگی آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) به عنوان مادر شیعه دوست دارند که مردم برده غیرخدا نباشند. در زمان ظهور مردم به ضرورت و اضطرار بندگی خدا پی می‌برند و می‌فهمند هر کس زیر پرچم الهی قرار نگیرد برده طاغوت شده و در نهایت زامبی خواهد شد.

کد خبر 1238504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha