آب درمانی، رایج ترین گردشگری سلامت در خراسان شمالی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: پزشکی و آب درمانی، رایج ترین گردشگری سلامت در خراسان شمالی است که استقبال بی نظیری از آن انجام شده است.

ابوالفضل اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به شروع فعالیت گردشگری سلامت استان از دو سال گذشته اظهارکرد: در این مدت دو دفتر اقدام به اخذ مجوز کرد که در سه حوزه گردشگری پزشکی، طبیعت درمانی و تندرستی فعالیت می کنند.

 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی با بیان اینکه در گردشگری سلامت هر دفتر به صوت مستقیم برای ۱۰ نفر و غیرمستقیم برای بیش از ۲۰ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: سه دفتر برای اخذ مجوز اقدام کرده اند که کارهای انجام شده در دست اجراست و تا ۶ ماه آینده می توانند اقدام به  فعالیت کنند.

 

اسماعیلی با اشاره به استقبال خوب گردشگری پزشکی در این استان عنوان کرد: در این حوزه گردشگر برای درمان بیماری و انجام عمل جراحی که ۹۹ درصد عمل های گردشگران به این استان مربوط به زیبایی و بینی است، سفر می کنند و بیشترین گردشگران این حوزه از کشور عراق، عمان و قطر هستند.

 

وی بیان کرد: گردشگری طبیعت درمانی برای استفاده از آب گرم ایوب پیغمبر، ماساژ درمانی که بیشتر برای درمان های پوستی است انجام می شود و بیشترین استقبال کنندگان در این استان از سراسر کشور ایران هستند.

 

وی افزود: در حوزه تندرستی گردشگر برای دور ماندن از ترافیک، شلوغی و آلودگی هوا به دنبال مکانی بکر و آرام است و برای تجدید قوای خودش سفر می کند که روستاهای استان مناطق بکری هستند.

 

اسماعیلی با اشاره به شرایط اخذ مجوز گردشگری سلامت تصریح کرد: متقاضی برای این حوزه گردشگری باید قبلا مجوز بند «ب» را داشته باشد، فعالیت ۶ ماهه در حوزه تورگردانی داشته باشد، دفتر خدماتی مسافرتی سابقه تعلیق نداشته باشد و عدم پروانه شکایت جهت اخذ مجوز لازم و ضروری است.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال دو دفتر خدماتی استان متقاضی تسهیلات بودند که از محل تبصره ۱۸ سال آینده پرداخت خواهد شد و تسهیلات سقف پرداختی ندارد.

 

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفر دارای ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۳۴ واحد بوم گردی، ۲۴ منطقه نمونه ملی، استانی و هشت روستای هدف گردشگری، مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

 

خراسان شمالی در شمالشرق کشور، در حدفاصل قطب سیاحتی شمال کشور و مشهدالرضا (ع) واقع شده که سالانه در ایام تعطیلات نوروز مسافران و زائران زیادی از این خطه تردد می کنند.

کد خبر 1238574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha