معلولین نیازمند نگاه ویژه از سوی مردم و مسئولان هستند

قرائتی گفت: معلولین نیازمند نگاه ویژه از سوی مردم و مسئولان برای رفع دغدغه ها و حمایت اجتماعی هستند.

«مریم قرائتی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با بیان اینکه معلولین عضوی از جامعه بوده و نباید نسبت به آن ها بی توجهی صورت بگیرد، اظهار داشت: آنان نگاه ترحمی نمیخواهند که منجر به حقارت بشود. نوع نگرش مردم و مسئولان به جامعه معلولان باید منجر به عزت نفس و زندگی آسان آن ها بشود و نباید برای این قشر و خانواده ها حقارت و دل شکستگی ایجاد کنند.

 

مدیر مرکز اوتیسم اصفهان ادامه داد: معلولین نیازمند نگاه ویژه از سوی مردم و مسئولان برای رفع دغدغه ها و حمایت اجتماعی هستند که از جمله آن تسهیل شرایط زندگی و دوری از نگرانی ها است.

 

قرائتی با بیان اینکه مکان برای فعالیت انجمن ها و تشکل های معلولین جز نیازهای این قشر است، تصریح کرد: مستمری این قشر مطابق قانون باید یک چهارم حقوق مصوب کار بوده اما این موضوع این چنین نیست.

 

وی حمل و نقل عمومی، منظر شهری و زندگی عمومی معلولان را نیازمند استانداردها و مناسب سازی بیان کرد و یادآور شد: سازمان های اداری در این خصوص نقش مهمی دارند که گاهی مغفول می ماند.

 

قرائتی همچنین به زندگی خانواده های دارای معلول اشاره کرد و گفت: آن ها با همه سختی ها فرزندان خود را دوست دارند و خانواده گناهکار نیستند که چنین بچه ای را دارند.

 

وی ادامه داد: مورد عنایت حضرت حق بوده و به ترحمچنین اتفاقی در زندگی خود رضایت دارند و برای فرزندشان تلاش می کنند.

کد خبر 1238604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha