دیدار مریم برادران با زنان طلبه «معاهد سیده النساءالعالمین الثقافیه» در جنوب لبنان

مریم برادران در ادامه برنامه‌های دیدار با نویسندگان و مترجمان لبنانی با جمعی از زنان طلبه «معاهد سیده النساءالعالمین الثقافیه» در جنوب لبنان دیدار و پیرامون موضوعات مختلف به گفت و گو نشست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، مریم برادران نویسنده مطرح ایرانی در حاشیه شصت و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت با جمعی از زنان طلبه «معاهد سیده النساءالعالمین الثقافیه» در جنوب لبنان دیدار و گفت و گو کرد. 

 

در این دیدار مریم برادران با بیان اینکه انسان موجودی آزاد آفریده شده و صاحب اختیار است و خیر را به جهت کسب منفعت طلب می کند، گفت: از طرف دیگر، انسان موجودی اجتماعی است و هویت خود را از رابطه با خالق، با دیگری و با خودش به دست می آورد. بر اساس نگاه دینی، زیستن سالم و مطلوب در این ارتباطات بر پایه حق و تکلیف تعریف می‌شود. 


این نویسنده ادامه داد: رویکرد آموختن حق و تکلیف در رساله حقوق امام سجاد (ع) چنین است که تکالیف به مکلف گوشزد می‌شود تا حق طرف مقابل را ادا کند. بنابراین برخلاف آنچه رایج است و اساس تعارضات و نارضایتی ها را فراهم کرده، حق گرفتنی نیست بلکه بر اساس معیار کرامت انسانی، عطا کردنی است.


در پایان این دیدار حاضران ضمن تمرکز بر آنچه در جنگ روایت‌ها می‌گذرد، بر ضرورت درک موقعیت امروز، بیداری مسئولان و گروه‌های مردمی، تدبیر امور در زمانه پیچیده کنونی و مسئولیت پذیری جامعه مسلمانان به عنوان یک هویت واحد تاکید کردند.

کد خبر 1238686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha