۱۴ استاد دانشگاه شیراز در زمره یک درصد پراستنادترین های جهان قرار گرفتند

شیخی با اشاره به اینکه ۴۱ دانشمند شیراز در فهرست پر استنادترین استادان جهان هستند جز ۲ درصد استادان هستند، گفت: ۱۴ استاد دانشگاه شیراز در زمره یک درصد پراستنادترین های جهان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدحسین شیخی، امروز شنبه (19 آذر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به اساتید و دانشجویانی که کار آفرین باشند نیاز داریم، گفت: روی بحث شرکت های دانش بنیان به شدت تمرکز کردیم.

مدیر پژوهشی دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه حرکت به سوی کارگروه های جامعه ایجاد کرده ایم، اظهار کرد: مهمترین کارگروه ها، انرژی، آب و خشکسالی و آی تی و هوش مصنوعی است.

وی با اشاره به اینکه دانشمندان در موسسه ISI ارزیابی می شوند و دانشمندان برجسته را انتخاب می کنند و 41 دانشمند شیراز در فهرست پر استنادترین استادان جهان هستند جز 2 درصد استادان هستند، افزود: 14 استاد دانشگاه شیراز در زمره یک درصد پراستنادترین های جهان قرار گرفتند.

شیخی با یادآوری این مطلب که در نظام رتبه بندی «شانگهای» در سال 2022 دانشگاه شیراز در 6 موضوع رتبه کسب کرده است، تاکید کرد: رتبه دانشگاه شیراز در حوزه منابع آب بین یکصد تا 150، در حوزه علوم فناوری بین 200 تا 300 و در حوزه مهندسی شیمی و علوم زمین بین 400 تا 500 قرار دارد.

وی اضافه کرد: در رتبه بندی «تایمز» در حوزه علوم کامپیوتر و اجتماعی رتبه این دانشگاه بین 500 تا 600 و در حوزه علوم مهندسی و فیزیک رتبه این دانشگاه بین 600 تا 800 است.

شیخی گفت: در رتبه بندی QS در آسیا 160 و در کشور چهارم قرار داریم و این دانشگاه در این رتبه بندی در جمع دانشگاه هایی که در بخش پایداری اجتماعی و زیست محیطی را قرار داده و دانشگاه شیراز یکی از سه دانشگاه ایران است که در آن برتر محاسبه شده است.

شیخی گفت: نمایشگاه هفته پژوهش دانشگاه شیراز در مجتمع فرهنگی دانشگاه شیراز برپا و سه شنبه مراسم معرفی عارضه ها و نیازهای فناورانه دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه ماده 34 تکلیف می کند که 10 درصد بودجه را به مسائل پژوهشی و دانش بنیان در اختیار قرار دهند، اظهار کرد: تقدیر از پژوهشگران برتر استان با حضور استاندار برگزار می شود.

کد خبر 1238690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha