مشارکت همگانی برای برگزاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان ضروری است

آیت الله شاهچراغی مشارکت همگانی را برای برگزاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان ضروری دانست و گفت: از تمامی ظرفیت ها برای بهتر برگزار شدن دومین کنگره شهدای استان سمنان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ آیت الله سید محمد شاهچراغی امروز(۱۹آذر) درجلسه شورای سیاستگذاری کنگره 3 هزار شهید استان سمنان خواستار توجه ویژه  به فرهنگ شهادت، استکبارستیزی، ولایت‌مداری، مقاومت، امید و پافشاری بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی دراین کنگره شدوگفت: عملیاتی ساختن این کنگره برای دومین بار به ویژه برگزاری برنامه‏‌های جنبی آن امری مهم و حیاتی به شمار می رود.

 

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کنگره شهدای استان بسیار پر اهمیت بوده و باید جدی گرفته شود گفت: باید همه دستگاه های اجرایی و امکانات برای این کنگره بزرگ در استان به کار گرفته شود.

 

آیت الله سید محمد شاهچراغی بر تلاش های مضاعف برای شناساندن شهدای استان سمنان به کشور تأکید داشت وافزود:در این راه باید همه مسئولان و مردم همکاری داشته باشند.

 

وی ثمرات برگزاری چنین کنگره هایی رابسیار زیاد عنوان کردوگفت: یکی از منزله های جهاد تبیین همین کنگره های شهدا است.

 

 

 

باید از ظرفیت شهدا برای روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه استفاده شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری مجالس یاد شهدا گفت: باید از ظرفیت شهدا برای روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه استفاده شود.

 

حجت الاسلام مرتضی مطیعی افزود: جهاد تبیین یعنی همین مجالس شهدا و برای گسترش بصیرت در بین مردم و نشان دادن خدمات نظام جمهوری اسلامی باید کنگره های شهدا بزرگ شمرده شود.

 

وی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت  را مهم خواند وافزود: برگزاری گنکره شهدا ، اجلاسیه‌ها و تولیدات حوزه دفاع مقدس از راهکار‌های زنده نگه داشتن یاد و خاطره و ادامه راه شهیدان است.

 

امام جمعه سمنان تصریح کرد: با برگزاری چنین کنگره هایی پیام شهدا منتقل می شود و فرهنگ شهید و شهادت در جامعه نشر داده می شود و برکت این کار ارزنده را در جامعه شاهد هستیم.

 

در ادامه این نشست استاندار سمنان احیا نام و یاد شهدا را یک وظیفه برای همه در جامعه دانست و گفت: تمام تلاش ما به کار گیری همه ظرفیت های موجود برای بهتر برگزار شدن کنگره ۳ هزار شهید استان سمنان است.

 

محمدرضا هاشمی تصریح کرد: باید با بهره گیری از تجربیات کنگره قبلی برای غنای محتوایی این کنگره تلاش کرد.

 

کد خبر 1238746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha