حال و هوای جشنواره استانی تئاتر در اصفهان

سی و چهارمین دوره جشنواره استانی تئاتر اصفهان از ۱۸ آذرماه به مدت چهار روز در تالار هنر و حوزه هنری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سی و چهارمین دوره جشنواره استانی تئاتر اصفهان از روز جمعه 18 آذرماه در اصفهان آغاز شده و فردا آخرین روز اجرای آن است.

 

رویداد هنری که به دنبال یافتن استعدادهای نسل جدید و هنرمندان امروز استان اصفهان به شمار می رود و باعث شده که تکاپوی خاصی در بین هنرمندان رقم بزند.

 

امسال قطار این حرکت هنری به ایستگاه 34 رسید و 18 اثر به دبیرخانه استانی این جشنواره ارسال شده که داوران آثار برتر را در اختتامیه معرفی می کنند.

 

جشنواره هنری تئاتر استان اصفهان از جمله اقدامات مهم فرهنگی و هنری از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت حوزه هنری و شهرداری اصفهان است که البته تهیه کنندگان و حامیان این دسته از تولیدات نقش مهمی در رونق جشنواره دارند.

 

 

اهمیت جایگاه هنر اصفهان در کشور

علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های این استان گفت: هنر جایگاه مهمی در بین مردم داشته و این شهر به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر جهان اسلام مطرح می شود.

 

به گفته وی تعدد رشته های هنری در این استان توانسته فرصت های زیادی از اشتغال و زمینه های نشاط اجتماعی را فراهم سازد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: جشنواره تئاتر بستری برای رشد و اعتلای جایگاه هنرمندان و همچنین توسعه فرهنگی و نشاط اجتماعی خواهد شد.

 

 

نجف آباد پیشتاز در تعداد ارسال اثر هنری

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه 18 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر ارسال شده، گفت: نجف آباد در بین دیگر شهرستان های استان اصفهان بیشترین اثر را داشته است.

 

وی ادامه داد: شش اثر از نجف‌آباد، پنج اثر از اصفهان و سه اثر از شاهین‌شهر بود. همچنین شهرستان‌های خمینی‌شهر، لنجان، نائین و گلپایگان هر کدام یک اثر نمایشی در این دوره داشتند.

 

 

تب و تاب سینماها با برگزاری جشنواره های هنری

برگزاری جشنواره های هنری و هر رویداد دیگر فرهنگی امکان تحرک را در همان عرصه ایجاد می کند و می تواند رونق و فرصت خاصی می آفریند.

 

جشنواره تئاتر هم می تواند تب و تاب در سینماها و سالن های نمایش تئاتر ایجاد کند و مردم را به سمت دیدن فیلم تماشای نمایش و تئاتر تشویق کرده و صندلی های سالن ها را پر می کند.

 

سه روزی که سالن های نصف جهان محل نمایش تئاتر شده قطعا برای شناسایی استعدادها و جذب به تئاتر موفق خواهد بود.

کد خبر 1238788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha