جذب اعتبار شش و نیم میلیارد تومانی برای حمایت از فعالیت های فرهنگی،‌ هنری و دینی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از جذب اعتبار شش و نیم میلیارد تومانی برای موسسات فرهنگی و هنری استان جهت حمایت از فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان آذربایجان شرقی«سیدقاسم ناظمی» گفت: همانند سال گذشته نزدیک به شش و نیم میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی در چارچوب جدول تبصره چهارده قانون بودجه سال هزار وچهارضد و یک، به منظور توزیع متوازن اعتبارات متمرکز کمک به نهادهای فرهنگی و دینی، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان جذب شده و در اختیار موسسات فرهنگی هنری استان قرار می‌گیرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقیافزود: قرار است این اعتبار در چارچوب طرح های عملیاتی که از طرف موسسات فرهنگی و هنری به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می‌شود، هزینه گردد.

ناظمی تصریح کرد: مبنای هزینه‌کرد این بودجه نیز بدین ترتیب است که موسسات فرهنگی و هنری می‌‌بایست طرح های پیشنهادی  خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال کنند و از میان طرح های ارسالی، طرح هایی که در جریان فرهنگ عمومی استان کارکردی موثر داشته باشند انتخاب و حمایت خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از انتشار فراخوان این طرح در روزهای آینده خبر داد و گفت: موسسات می‌توانند براساس مفاد فراخوان طرح خود را آماده و به این اداره کل ارسال نمایند.

وی افزود: ساز و کار تایید و تصویب طرح های ارائه شده به عهده یک شورا متشکل از نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس کمیته، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیر کمیته، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیر استانی حوزه علمیه به عنوان اعضای کمیته و نماینده مجمع نمایندگان استان در شورای فرهنگ عمومی به عنوان ناظر کمیته نهاده شده است.

ناظمی تاکید کرد: با توجه به تجربه ارزشمند سال گذشته و جذب هفت میلیارد تومان و تخصیص آن به موسسات فرهنگی و هنری استان، انتظار می‌رود امسال نیز با همت خود موسسا ت و ارائه طرح های متقن و قوی این اعتبار به نحو احسن در راستای تقویت فعالیت های فرهنگی،‌هنری و دینی اصیل و حرفه‌ای جذب شود.

وی گفت: در سال هزار وچهارصد از عملکرد فصل پنج اعتبارات (جدول هفده) حدود سه میلیارد تومان اعتبار برای اختصاص به موسسات فرهنگی و هنری در اختیار این اداره کل قرار گرفته بود که با تلاش و همت مجموعه مدیریتی اداره کل، این اعتبار به هفت میلیارد تومان افزایش یافت و پس از فراخوانی که به موسسات برای ارائه طرح داده شد،‌ مبلغ یاد شده با تصویب کارگروه تخصصی و شورای قانونی به سیزده موسسه فرهنگی و هنری جهت اجرای پروژه‌های فرهنگی و هنری اختصاص یافت.

ناظمی گفت: پیش بینی می‌شود که امسال هم اعتبار تخصیص یافته با ارائه طرح‌های ارزشمند از سوی موسسات فرهنگی و هنری تا دو برابر قابل افزایش باشد.

کد خبر 1238794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha