یک سوم مدارس کشور، دوستدار محیط زیست خواهند شد

گودرزی از افزایش تعداد مدارس دوستدار محیط زیست درکشور خبر داد و گفت: تا پایان سال تحصیلی جاری یک سوم مدارس در کشور دوستدار محیط زیست خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اعظم گودرزی شامگاه شنبه در آیین افتتاح یک مدرسه محیط زیستی در استان زنجان اظهار کرد: در حوزه محیط زیست در جهان و ایران با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

 

مدیر دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به این موضوع باید همه اقشار به ویژه فرهنگیان و دانش آموزان آموزش‌هایی را در خصوص حفظ طبیعت و محیط زیست دریافت کنند.

 

این مسئول با یادآوری اینکه خوشبختانه در استان زنجان ۲۰ مدرسه به عنوان مدرسه دوستدار محیط زیست تعریف شده است، تصریح کرد: در این مدارس تلاش می‌شود گروه‌های هدف، مسائل زیست محیطی از قبیل تفکیک زباله‌های تر و خشک و آموزش‌های مصرف بهینه انرژی را فرا بگیرند.

 

گودرزی تاکید کرد: بر این اساس دوره‌های ضمن خدمت آموزش محیط زیست برای فرهنگیان به ویژه مراقبان و رابطان سلامت و افراد فعال در این حوزه تعریف شده است.

 

وی افزود: دانش آموزان به عنوان سفیران سلامت، دوستدار محیط زیست و محیط یار طبیعت هستند که آموزش‌ها را به همسالان و خانواده خود انتقال خواهند داد.

 

مدیر دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: مطابق با تفاهم نامه منعقد شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شده فعالیت‌های محیط زیستی در مدارس تداوم خواهد داشت.

 

گودرزی افزود: ادارات آموزش و پرورش استان‌هایی که با محیط زیست تعامل و برنامه ریزی دارند پس از اعلام آمادگی، تعداد این نوع مدارس را افزایش می‌دهند و تا پایان سال تحصیلی جاری یک سوم مدارس در کشور دوستدار محیط زیست خواهند شد.

 

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان زنجان نیز در این مراسم با قدردانی از کار انجام گرفته، ادامه داد: معتقدیم در وهله اول محیط زیست با همکاری مردم حفظ و نگهداری می شود و به طور قطع بخش مهمی از گروه هدف ما خردسالان و نوجوانان هستند.

 

محمدرضا یافتیان با تاکید بر نقش تاثیر گذار دانش آموزان در حفظ محیط زیست، افزود: در این خصوص با همکاری و همیاری آموزش و پرورش و تقویت روز افزون این ارتباط، نقش این قشر از جامعه بیش از گذشته در صیانت از محیط زیست افزایش می یابد.

 

وی اظهار داشت: امیدواریم دبیران و کادر آموزشی مدارس استان همراه و همیار محیط زیست استان باشند و به صیانت از محیط زیست نه به عنوان یک وظیفه اداری بلکه بیشتر بر اساس اهمیت آن در حیات بشر توجه داشته باشند.

 

کد خبر 1238812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha