به دنبال کاربردی‌سازی پژوهش‌های حوزوی در جامعه هستیم

معاون پژوهش حوزه های علمیه گفت: یکی از اولویت های کاری ما در این معاونت، تلاش به منظور کاربردی سازی پژوهش های حوزوی و بهره برداری مطلوب از آن ها در سطح جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: یکی از دغدغه های جدی مدیریت حوزه های علمیه کشور، ارتقای مهارت های پژوهشی طلاب و فضلای حوزه است که در این راستا در سال های اخیر، طرح ها و برنامه های خوبی به مرحله اجرا در آمده و ان شاءالله در آینده نیز طرح های تحولی در این زمینه اجرایی می گردد.

 

این پژوهشگر حوزه‌های علمیه افزود: تلاش در زمینه کاربردی سازی پژوهش های حوزوی یکی از دغدغه های جدی ماست و در این راستا به دنبال حمایت از طرح های پژوهشی هستیم که ناظر به نیازهای دارای اولویت جامعه و نظام اسلامی باشد.

 

وی همچنین با تأکید بر اهمیت بحث دانش افزایی پژوهشی اساتید حوزه گفت: در همین خصوص به دنبال برگزاری کارگاه های دانش افزایی تخصصی در حوزه های علمیه استان ها هستیم و از اساتید مجرب که در زمینه پژوهش نیز سرآمد هستند بهره خواهیم بُرد.

 

مقیمی حاجی، آشنایی با مهارت های عمومی پژوهش، برگزاری کارگاه های مهارتی برای اساتید و کارگاه های پژوهشی ویژه طلاب را از دیگر رویکردهای معاونت پژوهش حوزه های علمیه عنوان کرد و گفت: به لطف الهی اخیراً سامانه هوشمندی برای وضعیت سنجی ظرفیت‌ها پژوهشی مدارس علمیه سراسر کشور طراحی شده و در همین راستا نیز برخی کارگاه های تخصصی ویژه اساتید و طلاب طراحی و اجرا شده است و این روند در آینده نیز با قوت ادامه می یابد.

کد خبر 1238819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha