فراهم شدن بستر نقد مسئولان برای نهادینه شدن مطالبه گری مردمی

مدیر اندیشکده جهادی کارآفرینی و رونق تولید ملی فراهم شدن بستر انتقاد از مسئولان را مهمترین عامل در نهادینه شدن مطالبه گری مردمی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، «محمد شبانی» در نشست معاونت اجتماعی و مطالبه گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر با مولفان مطالبه گر با انتقاد از عملکرد برخی نهادها و ضرورت ایجاد ظرفیت مطالبه گری گفت: در مطالبه گری اولین مطلبی که باید نهادینه شود تحمل نقد است.

مولف کتاب «مطالبه گری و پاسخ‌گویی در مدیریت راهبردی کشور» به طرح چند سوال انتقادی پرداخت و گفت: آیا به نماینده مجلسی که در خودروسازی و با خودروسازان تعارض منافع دارد؛ می شود انتقاد کرد؟ آیا این شخص ظرفیت و تحمل نقد و مطالبه گری را دارد تا بتواند پاسخ مناسبی در خصوص مطالبه به حق ارائه دهد؟

وی افزود: تا زمانی افراد خودی تحمل و ظرفیت مطالبه گری را نداشته باشند نمی توان از دیگران انتظار داشته باشیم در مقابل مطالبه به حق ما پاسخ‌گو باشند.

مدیر اندیشکده مردم نهاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به اینکه بهترین رهنمودها را در زمینه مطالبه گری داریم، گفت: قرآن با صراحت بیان می کند که باید مومنان امر به معروف و نهی از منکر کنند و مقام معظم رهبری با صراحت می فرمایند هیچ فردی در کشور مصونیت آهنی ندارد.

کد خبر 1238862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha