همت بلند زنانه برای رفع مشکلات خانواده/ حمایت از مشاغل خانگی بستر تحقق اقتصاد مقاومتی است

زن خانه داری که خانواده اش با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کرد، با همت بلند زنانه استقلال مالی خانواده را به ارمغان آورد.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ یکی از روش های نوین و حتی اسلامی در کشور ما موضوع اقتصاد مقاومتی است و تحقق اهداف این مهم بستری برای بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم است.

 

مردمی شدم اقتصاد در شرایطی که اقتصاد کشور با مشکلاتی رو به رو است می تواند بهترین راه حل برای رونق اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم باشد.

 

چه بسیارند، بانوان توانمند و کارآفرینی که یک تنه بار زندگی خویش را به دوش کشیده و علاوه بر اشتغال زایی برای خود زمینه اشتغال برای دیگر بانوان نیازمند به کار را فراهم کرده اند.

 

مرضیه زنی میان سال است که شغل همسرش کارگری ساختمان است، وی  خانه دار است، وقتی از مشکلات مالی خانواده به تنگ می آید، به فکر می رود که قدمی برای کمک به اعضای خانواده بردارد.

 

مرضیه نریمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: وقتی تصمیم گرفتم کاری برای خانواده ام انجام دهم، سه فرزند کودک و نوجوان داشتم و از طرفی مدرک تحصیلی ام دیپلم بود و به شغلی خارج از محیط خانه نمی توانستم فکر کنم.

 

وی ادامه داد: روزها با خودم فکر کردم که چگونه می توانم کمکی برای خانواده باشم، به توانمند هایی که هر زن خانه دار می توانست داشته باشد فکر کردم و به فکر ایجاد شغل خانگی افتادم.

 

نریمانی ادامه داد: مدتی کارهای مربوط به لبنیات محلی چون دوغ و ماست محلی را انجام دادم و همزمان تولید ترشیجات خانگی را آغاز کردم.

 

وی افزود: با توجه به تنوع کار تولید ترشیجات و بازار فروش مناسبت تر، برای تولید در این شغل اقدام کردیم.

 

این بانوی کارآفرین با بیان اینکه با سرمایه ای  کمتر از یک میلیون تومان این شغل را آغاز کردیم، ادامه داد: هم اکنون علاوه بر خودم حدود پنج نفر دیگر در این حرفه مشغول فعالیت هستند.

 

وی بیان کرد:  اوایل همه کار بر عهده من بود اما به مرور مشتری‌های خوبی پیدا کردیم و کارمان بهتر شد و به سود دهی رسید، همسرم هم به کمک آمد و برای تکمیل کار به جذب همکار نیازمند شدیم.

 

این بانوی کارآفرین ادامه داد: همچنان خانه مان کارگاه اقتصادی و محل زندگی است، ما در این خانه هم کار می کنیم و هم زندگی و همه اعضای خانواده از این سبک رندگی راضی هستند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از خانواده ها با مشکلات مالی مواجه هستند، ادامه داد: مشارکت بانوان خانه دار در مشاغل خانگی می تواند بستری برای رونق اشتغال و بهبود معیشت خانواده باشد.

 

این بانوی کار آفرین با اشاره به شرکت در نمایشگاه محصولات خانگی در مناطق مختلف کشور، ادامه داد: به دنبال این هستیم که با برند سازی بتوانیم محصولاتمان را به خارج از کشور صادر کنیم.

 

نریمانی با بیان اینکه من امروز به دستان خودم افتخار می کنم، گفت: تولید محصول سالم افتخار من است والحمد الله در آمد خوبی دارم و توانستم در خانواده خود موثر باشم.

 

وی همچنین با تاکید بر ضرورت تقویت حمایت ازمشاغل خانگی، خاطرنشان کرد: دولت‌مردان باید به تولید بیشتر اهمیت دهند و برای رفع مشکلات این حوزه به کمک تولید کنندگان بیایند.

 

این بانوی کارآفرین اظهار کرد: هدف من توسعه کارگاه تولیدی خود و ایجاد واحدی جدید برای تولید انواع تولیدات خانگی شامل ترشیجات، لبنیات و.. است و در تلاشم که بتوانم فعالیت کارگاهی شبانه روزی در این زمینه راه اندازی کنم.

 

با توجه به وضعیت تحریم های ظالمانه، موضوع اشتغال و اقتصاد امروز باید از اولویت های اصلی همگان باشد و از شیوه های که موجب استحکام اقتصادی کشور میشود حمایت ویژه صورت گیرد.

 

همچنین باتوجه به معضل بیکاری در استان لرستان، حمایت مسئولین از مشاغل خانگی و تولیدی در استان و ایجاد شرایط لازم برای حمایت از این  مشاغل می تواند، موجب انگیزه بیشتر و تأمین نیاز مردم استان در بخش مشاغل خانگی و کاهش نیاز به استان های دیگر شود.

کد خبر 1238899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha