برگزاری مسابقات قرآن حرکت در مسیر تعظیم شعائر الهی است

آیت الله عابدینی با اشاره به برگزاری مسابقات کشوری قرآن کریم در قزوین گفت: مجموعه حرکت استان تعظیم شعائر الهی است و قرآن از برجسته ترین شعائر الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در حاشیه برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در بخش نغمات دینی که امروز (یکشنبه ۲۰ آذر) در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، بیان کرد: وقتی بهاران فرا می رسد، نسیم بهاری احساس می شود و این نسیم زنده کننده جان آدمی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: آنچه در استان شاهد هستیم، وزیدن بهار قرآنی است، قرآنی که بهار دلهاست و شکوه، شکوفه و زیبایی را با خود برای استان ما به ارمغان آورده است.

 

وی عنوان کرد: مجموعه حرکت استان تعظیم شعائر الهی است، قرآن از برجسته ترین شعایر الهی است و رسول اکرم ما را به آن دعوت کرده است و خداوند متعال هم در آیات متعدد ما را به تأمل و تفکر در قرآن و درک حقایق قرآنی دعوت کرده و وقتی شهر به شعائر قرآنی مزین می شود افکار و اندیشه های مردم متوجه این مائده آسمانی خواهد بود.

 

آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: این حرکت گامی به سمت قرآنی شدن و گامی به سمت برخورداری از برکات الهی به حساب می آید و این اقدامی که مشاهده می کنیم اینها حرکات ابتدایی برای رسیدن به قله بوده و باید حرکات بعدی را داشته باشیم تا خود را به قله آرمان های قرآنی برسانیم.

 

وی یادآور شد: قرآن باعث آرامش است و با یاد و نام خدا و با مرتبط شدن به آیین الهی، باید و نبایدهای الهی و وعده های روح بخش و امیدبخش خدا آرامش حاصل می شود.

 

گفتنی است چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم در رشته های اذان، دعاخوانی، مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم در ۲ بخش خواهران و برادران از ۱۹ تا ۲۳ آذر ماه در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین در حال برگزاری است.

 

 

کد خبر 1239005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha