برای همگانی کردن قرآن باید به مسابقات حرفه ای قرآن کریم اهمیت دهیم

حجت الاسلام عادل گفت: اگر می خواهیم قرآن همگانی شود و در خانواده و جامعه حضور یابد یک راهش این است که به مسابقات حرفه ای قرآن کریم اهمیت دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل در مراسم اختتامیه چهل و پنجمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم رشته نغمات دینی ویژه خواهران و مراسم افتتاحیه مسابقات قرآن کریم در رشته نغمات دینی ویژه برادران که امروز (یکشنبه ۲۰ آذر) در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، بیان کرد: برگزاری این مسابقات زحمات بسیاری را دارد هرچند شیرین است ولی با سختی های بسیاری همراه است و نیاز به دقت نظر و تلاش وجود دارد که از همه عزیزان در برگزاری این برنامه تشکر می کنم.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: محفل و مجلس قرآنی و مسابقات سراسری قرآن اینگونه نیست که با برگزاری مراسم اختتامیه تمام شود و اینگونه باشد که عده ای آمدند و شرکت کردند و داوری شد و برنده ها مشخص شود.

 

وی عنوان کرد: بلکه این امر جریانی را ایجاد می کند که تا سال آینده و سال های بعد باعث تشویق عده زیادی از نوجوانان و جوانان می شود که تمایل به حضور در عرصه قرآن و مسابقات یابند و سال آینده شاهد شرکت بیشتری از متسابقین بوده که اینها در پرتو اثرپذیری این محافل و مسابقات است که به جمع قرآنی شما اضافه می شوند و این حرکت، حرکت مبارکی است.

 

حجت الاسلام عادل اعلام کرد: مقام معظم رهبری در بحث ورزش تعبیری دارند مبنی بر اینکه اگر می خوهیم ورزش همگانی رونق بگیرد باید به مسابقات حرفه ای بها دهیم و این مهم در عرصه قرآن هم قابل بهره برداری است و اگر می خواهیم قرآن همگانی شود و در خانواده و جامعه حضور یابد، یک راهش این است به مسابقات حرفه ای قرآن کریم اهمیت دهیم که از این بابت به شما خداقوت می گویم.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: امام صادق (ع) می فرماید اگر کسی حضرت فاطمه (س) را بشناسد انگار شب قدر و شب قرآن را درک کرده است و حضرت زهرا (س) که زندگی اش در دنیا کوتاه بود، با قرآن عجین بود و آیات متعددی راجع به حضرت زهرا (س) در قرآن داریم.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه توضیح داد: بعد از رحلت رسول مکرم اسلام اتفاقات تلخی افتاد که باعث شد مسیری که پیامبر برای جامعه اسلامی طراحی کرده بودند، منحرف شود و طور دیگری رقم بخورد.

 

وی تأکید کرد: پیامبر (ص) به طور مکرر و در جاهای مختلف بحث جانشینی خود را مطرح کرده و حضرت علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کردند و در روز غدیر هم علاوه بر بیان این جانشینی، اعلام کردند همه با امیرالمومنین بیعت کنند.

 

حجت الاسلام عادل گفت: این سوال پیش می آید چرا با همه این موارد و سفارش های موکد پیامبر، بعد از رحلت ایشان، مردم همه چیز یادشان رفت، چه شد کار به جایی رسید که درب خانه حضرت زهرا (س) را آتش زدند و این بانوی مکرمه در اثر جراحاتی که به ایشان وارد شد از دنیا رفتند و به شهادت رسیدند.

 

وی اضافه کرد: در آن دوران حدیث جعل کردند و کاری کردند ذهن مردم منحرف شده و فریب بخورند و این را جنگ نرم می گویند، یعنی با دروغ، جوسازی و شایعه پراکنی ذهنیت جامعه و افراد را منحرف کردن و به سمتی بردن که طراحان آن را می خواهند و امروزه هم نمونه اش را زیاد می بینیم.

 

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: کاری که حضرت فاطمه زهرا (س) کرد به آن جهاد تبیین می گوییم که اگر این کار را نکرده بودند امروز خبری از شیعه و اسلام نبود، این بانوی بزرگوار خطبه خواندند، چهره به چهره سراغ افراد رفتند و رفتار عاطفی کردند تا وجدان ها را به خود آورند و وصیت نامه ایشان هم یک وصیت نامه سیاسی بود که بسیار پیام دارد و امروز بگوییم تنها دختر پیامبر چرا باید مخفیانه دفن شود و چرا باید از قبر ایشان خبری نباشد.

 

وی یادآور شد: این حرکت زهرا (س) جهاد تبیین بود و این وظیفه ما در هر برهه از زمان است و خروجی جلسات ما از متن قرآن و رفتار و سیره اهل بیت (ع) این است که بدانیم چه کنیم و قرآن کریم هم به ما دشمن شناسی و اخلاق یاد داده است.

 

کد خبر 1239017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha