دبیرخانه رویداد ملی زندگی در خوزستان مستقر شده است

حجت‌الاسلام عباسی اصل گفت: دبیرخانه رویداد ملی زندگی در خوزستان مستقر شده است و قرار است این رویداد مهرماه هر سال به میزبانی یکی از استان‌های کشور برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام حسین عباسی اصل، امروز یکشنبه (20 آذر) در نشست خبری اولین رویداد ملی زندگی، با بیان اینکه سبک زندگی یک مقوله کلیدی و راهبردی است که اهداف و نیازهای جامعه را تنظیم می‌کند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال 91 به این مقوله اشاره می‌کنند. معمولا وقتی مسئله سبک زندگی مطرح می‌شود، به موضوعاتی چون خانواده، مسائل زناشویی، تربیت و ... توجه می‌شود، در حالیکه این موضوعات بخشی از مباحث سبک زندگی را تشکیل می‌دهد و علاوه بر آن شامل مسائل مهمی چون موسیقی، تفریح، تغذیه، نوع پوشش، نوع آرایش، نوع مهمانی و ... است.

 

دبیر رویداد ملی زندگی مدیر اندیشکده سبک زندگی خوزستان، با اشاره به مصادیق متنوع سبک زندگی در بیانات مقام معظم رهبری در سال 91 افزود: هم اکنون 10 سال از مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی می‌گذرد و زمان خوبی است که پس از 10 سال، فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادها در این زمینه رصد بشود و در گام دوم، نقشه راهی برای 10 سال بعد تدوین شود، بر این اساس، ایده رویداد ملی زندگی توسط اندیشکده سبک زندگی استان شکل گرفت، این اندیشکده در سال 91 و پس از بیانات مقام معظم رهبری شکل گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه تولیدات این مجموعه در 10 سال گذشته تهیه و تدوین 92 واحد آموزشی سبک زندگی است، اضافه کرد: 52 نفر عضو اندیشکده در این فرآیند به ما کمک کردند، آموزش بالغ بر 12 هزار نفر در سطح کشور در 10 سال گذشته، آموزش یک هزار و 500 مبلغ، آموزش 2 هزار ئ 500 نفر از بسیجیان استان و آموزش اساتید معارف دانشگاه‌های آزاد کشور از برنامه‌های اندیشکده بوده است.

 

حجت الاسلام عباسی اصل، عنوان کرد: سال 1400 نقطه آغاز فعالیت‌های ترویجی اندیشکده سبک زندگی بود، برگزاری رویداد ملی زندگی در همین راستا طراحی و در دهمین سالگرد بیانات مقام معظم رهبری در آبان 1401 در تهران برگزار شد، در این رویداد کنشگران فعال در حوزه سبک زندگی در سطح کشور رصد و 102 مجموعه فعال در سطح کشور شناسایی شدند که ازاین تعداد، پنج مجموعه در استان خوزستان فعال هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در رویداد ملی زندگی سعی کردیم این دغدغه را ایجاد کنیم که مجموعه‌ها به سمت تولید محصولات فرهنگی بروند، تصریح کرد: ما باید بتوانیم در کنار تولید محتوا، به تولید و توزیع محصول برسیم، در این رویداد، 2 کارگاه آموزشی «چرخه ایده تا مصرف» و «چرخه تهدید تا فرصت» برای کنشگران سبک زندگی برگزار شد.

 

حجت الاسلام عباسی اصل، ابراز کرد: حدود 60 مجموعه مردمی سبک زندگی از کل کشور در رویداد ملی زندگی شرکت کردند، با این رویداد عزت نفس خوبی به مجموعه‌های مردمی داده شد که می‌توانند در پایتخت چنین رویدادهایی را اجرا کنند؛ مقرر شد اندیشکده سبک زندگی استان، شورای راهبری رویداد ملی زندگی را فعال سازی کند، بر همین اساس 13 مجموعه مردمی از مشهد، ایلام، همدان، قم، یزد، تهران و اهواز به عنوان اعضای این شورا تعیین شده‌اند و در حال برنامه‌ریزی این رویداد برای سال آینده هستند.

 

وی اذعان کرد: ما  نقشه کلانی برای سبک زندگی در کشور نداریم، بر همین اساس این شورا نشست‌هایی را ماهانه برگزار می‌کند که بتواند به این نقشه عملیاتی جامع دست پیدا کند، این ماموریت با عنوان «نقش من در نقشه ما» طراحی شده است که در آن به دنبال شناسایی نقش مجموعه‌های مردمی سبک زندگی در نقشه کلان سبک زندگی هستیم.

 

دبیر رویداد ملی زندگی مدیر اندیشکده سبک زندگی خوزستان یاد آور شد: دبیرخانه رویداد ملی زندگی در خوزستان مستقر شده است و قرار است این رویداد مهرماه هر سال به میزبانی یکی از استان‌های کشور برگزار شود.

 

کد خبر 1239019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha