دیدار سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد به منظور بررسی راهکارهای متقابل با مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، محسن رستگاری سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد با سعید زارع مدیر مرکز اسناد و کتابخانه های ملی استان یزد دیدار و گفت و گو کرد.

 

رستگاری در این نشست با اشاره به اهمیت ثبت تاریخ و فرهنگ مردم یزد گفت: مردم استان ما به لحاظ فرهنگی دارای جایگاه ویژه ای در کشور هستند و به لحاظ توجه ویژه به دین و مذهب نیز در کشور سر آمد هستند که مرکز اسناد می تواند از طریق ثبت این تاریخ در جهت ماندگاری آن گام بردارد.

 

وی گفت: بحث مسجد و جایگاه آن در بین مردم یزد نیز به عنوان یکی از رویکردهایی است که این مرکز بایستی با برنامه ریزی بتواند جایگاه مسجد را در دوره های مختلف انقلاب و پیش از انقلاب را ثبت کرده و به جامعه معرفی کند تا امروز نیز بتوانیم بار دیگر این جایگاه را به جامعه بازگردانیم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: کانون های مساجد نیز می توانند در این مسیر نقش به سزایی را ایفا کنند و با استفاده از ظرفیت های مردمی بار دیگر نقش مساجد را به آن باز گردانند.

 

رستگاری گفت: ثبت و بازگو کردن این نقش به خوبی می تواند ما را برای برنامه ریزی های آینده نیز کمک کند که مرکز اسناد و کتابخانه ملی می تواند در این مسیر نقش مهمی را داشته باشد.

 

وی افزود: مرکز اسناد می تواند تاریخچه بسیاری از اقدامات فرهنگی و فرهنگ مردم یزد را در مساجد به نمایش بگذارد تا در راستای جهاد تبیین گام برداشته شود و این تاریخچه نیز به مردم ارائه شود.

 

در پایان این نشست نیز در خصوص راهکارهای ارتباط متقابل و همچنین ایجاد تفاهم نامه بین دو نهاد بحث و تبادل نظر شد.

 

کد خبر 1239129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha