برگزاری دوره های امید برای فریب خوردگان اغتشاشات اخیر/ اجرای مجازات تعلیق می شود

حجت الاسلام وحدانی نیا با تاکید بر اینکه حساب جوانان فریب‌خورده از هدایت‌گران اغتشاشات جداست، گفت: در همین راستا برای افراد فریب خورده در قالب دوره های امید در طول ۶ ماه جلسات توجیهی برگزار و اجرای مجازات آنان تعلیق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام یدالله وحدانی نیا امروز دوشنبه (۲۱ آذر) در سومین شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: باتوجه به موضوعاتی که در طرح جهش تولید پیرامون متراژ زمین در برخی از شهرستان ها از جمله بشرویه مطرح است، بنا شد با توجه به وضعیت استان و ضرورت هزینه‌بر نبودن اجرای این طرح ها برای دستگاه ها، پیگیری های لازم صورت گیرد و در نهایت مصوبه‌ای در این زمینه برای همه شهرستان‌های استان ابلاغ خواهد بود.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در ادامه گفت: بخشی از جرائم در خراسان جنوبی مرتبط با حوزه فضای مجازی است و تعداد بزه دیدگان و قربانیان از این طریق در خراسان جنوبی قابل توجه است.

 

وی به شهروندان نسبت به کلاهبرداری در فضای مجازی هشدار داد تا از طریق پیامک‌هایی جعلی تحت عنوان سازمان‌ها و تقاضای ورود به لینک برای واریز وجه از آنان کلاهبرداری نشود.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا با تأکید بر اینکه نبود سواد رسانه ای منجر به وقوع جرم در فضای مجازی می شود، عنوان کرد: رسانه‌های جمعی نقش موثری در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم در این حوزه دارند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی خطاب به شهروندان برای درخواست و پیگیری پرونده جرائم سایبری متذکر شد: اگر شهروندی از سایتی خرید کرده و کالا به آنان تحویل داده نشده است موضوع را باید از جنبه حقوقی پیگیری کنند.

 

حساب جوانان فریب‌خورده از هدایت‌گران اغتشاشات جداست

وی در بخش دیگیری از سخنانش با اشاره به اغتشاشات اخیر، تصریح کرد: با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تفکیک بین لیدرهای اغتشاشات اخیر با فریب خوردگان و افرادی که امکان برخورداری از ارفاقات قانونی را برخوردار هستند، این موضوع در خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا در پایان گفت: در همین راستا برای افراد فریب خورده در قالب دوره های امید در طول ۶ ماه جلسات توجیهی برگزار و اجرای مجازات آنان تعلیق می‌شود.

 

 

 


 

کد خبر 1239156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha