هدف دشمن تغییر در سبک زندگی ایرانی و اسلامی است

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با تاکید بر بازسازی ساختار فرهنگی کشور گفت: هدف دشمن تغییر در سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.

حجت الاسلام احد آزادی خواه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد بازسازی ساختار فرهنگی کشور گفت: در اینکه خلاهایی در حوزه ساختار فرهنگی داریم، شکی نیست. در اینکه این خلاهای ساختاری باید بازسازی شوند هم مشکلی نیست یعنی همه دستگاه های متولی امور فرهنگی چه دستگاه های بالاسری و سیاستگذاری مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرهنگ عمومی و چه دستگاه های متولی مثل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای دیگر باید بازسازی شوند.

 

عضو مجمع روحانیون مبارز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منظور رهبر معظم انقلاب از نظر بنده این است که ما باید در رابطه با اولویت های فرهنگی و نیازمندی های فرهنگی مان با توجه به حملاتی که در حوزه فرهنگ وجود دارد و نفوذ فرهنگی که اتفاق افتاده است و از آن غافل بودیم، بازسازی را انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: تغییر در حوزه سبک زندگی به صورت جامع و کامل هدف دشمن است و ما باید در این حوزه اصلاحات را در ساختار فرهنگی در قالب بازسازی انجام دهیم. دست ما در حوزه ساختارسازی فرهنگی خالی نیست. با توجه به بنیه دینی و دیرینه ای که داریم یعنی مذهب و ملیت در حوزه فرهنگی دست مان پر است.

 

وی افزود: هم اسلام ناب است که در آن سبک زندگی معرفی شده است و در کنار آن فرهنگ غنی نیز داریم یعنی حتی آنهایی که به نگاه دینی ورود نمی کنند، اگر به نگاه ملی ورود کنند بسیاری از داده هایی که امروز از کشورهای غربی وارد می شوند، همانند پوشش، آرایش و گویش تعارض جدی با ملیت ما دارد.

 

نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل ما تعارض منافعی است که در دستگاه های اجرایی وجود دارد و از این جهت که دستگاه های موازی مجری امور فرهنگی زیاد داریم و این باعث شده است که برخی از وظایف محوله زمین بماند و رابطه وثیق بین دستگاه های سیاستگذار مثل نهادهای سیاستگذار و نهادهای مجری قابل دفاع شده است اما از آنجایی که امروز در حوزه فیلم، سریال، سینما و چاپ نشر و تبلیغ می توانیم این ساختار را ایجاد کنیم باید خلاهای این 40 سال را جبران کنیم.

کد خبر 1239165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha