جنگ ترکیبی حکایت از استیصال دشمن دارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در حوزه روایتگری جنگ ظرفیت های بسیار بالایی داریم، گفت: دشمن زمانی دست به جنگ ترکیبی می زند که به استیصال رسیده باشد.

امیرحسین بانکی پور در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در بحث روایتگری جنگ گفت: روایتگری جنگ از مقوله هایی بوده است که در این رابطه اقدامات خوب و ارزشمندی صورت گرفته است ولی ظرفیت های بسیار بالایی در این حوزه وجود دارد. هر باری که جهشی در این حرکت می بینیم، متوجه می شویم که هنوز ظرفیت های ناشناخته ای بوده است که تا حالا به آنها توجه نشده است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما در بخش ادبیات داستانی و ادبیات سینما و فیلم توانسته ایم این روایتگری را تا حدودی انجام دهیم ولی باز هم وقتی با پدیده های جدیدی روبرو می شویم و کار نو می بینیم، متوجه می شویم که این ظرفیت ها را هنوز می توانیم فعال کنیم. این حوزه معدن فوق العاده ای است که هرچه از آن استخراج می کنیم به ته آن نمی رسیم.

 

وی در مورد تغییر تاکتیک دشمن از جنگ نظامی به سمت جنگ ترکیبی گفت: وقتی دشمن دست به جنگ ترکیبی می زند یعنی هرچه در توان دارد را عرضه کرده است و این زمانی است که به استیصال رسیده است. وقتی فردی به نقطه استیصال برسد و شرایط را برای خودش خطرناک ببیند دیگر هرچه دارد و ندارد را رو می کند. جنگ ترکیبی نیز حکایت از استیصال مقابل جمهوری اسلامی ایران است و این استیصال برای آنها روشن و ملموس است. هرچند به خاطر قدرت رسانه ای که دارند؛ آن را مخفی نگه می دارند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در جنگ احزاب در صدر اسلام نیز چنین وضعیتی بود یعنی جنگ احزاب زمانی رخ داد که قریش به استیصال رسید بودند، نشان آنها نیز این بود که بعد از جنگ احزاب به فاصله سه سال مکه فتح شد، این از استیصال دشمن است که بعد از آن فتح مکه رخ می دهد.

 

کد خبر 1239167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha