دشمنان برای جلوگیری گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی کوتاهی نمی کنند

دامغانی به تلاش دشمنان برای جلوگیری از گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی گفت: حوزه آموزش و پرورش و مسئله تعلیم و تربیت در مسیری که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود ترسیم کرده نقش زیربنایی و اصلی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سردار دامغانی در کارگاه توانمندسازی مدیران و مربیان آموزشی و پرورشی ۱۸مدرسه راهیان کوثر استان حوزه آموزش و پرورش را یکی از حوزه های اساسی در سطح کشور دانست وگفت: حوزه آموزش و پرورش و مسئله تعلیم و تربیت در مسیری که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اهداف کوتاه مدت و بلندمدت خود ترسیم کرده است؛ نقش زیربنایی و اصلی دارد.

 

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان  با بیان اینکه دشمنان نیز اهمیت حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت را به خوبی متوجه شده اند  افزود: بر همین اساس از چندین سال گذشته تلاش هایی را از تمرکز بر مهدکودک ها تا تمرکز بر قشر نوجوان و جوان تا بسترسازی هایی که تلاش کردند در مقعطی انجام دهند را در دستور کار خود قرار داده اند و این ها نشان می دهد این حوزه برای دشمنان بسیار حائز اهمیت است.

 

وی به تلاش دشمنان برای جلوگیری از گسترش فرهنگ ایرانی اسلامی اشاره داشت و گفت: در اتفاقات اخیری که در کشور رخ داد نیز دیدید که دشمنان این انقلاب و نظام علاوه بر اینکه با اسلام مسئله دارند،مسئله اصلی آنها فرهنگ و تمدن ایرانی است و آن را نشانه گرفته اند.

 

دامغانی با بیان اینکه این دشمنی ها و کینه توزی ها علیه تمدن و فرهنگ ایرانی مربوط به دوران انقلاب نمی شود و از قبل از انقلاب نیز به اشکال مختلف سعی در خدشه وارد کردن به این فرهنگ و تمدن اصیل داشته اند اضافه کرد: دشمنان با اقتدار، پیشرفت و عزت این کشور و این مردم مشکل دارند و مشکل آنها با تمدن و فرهنگ ایرانی است که منطق بر فرهنگ اسلامی است که با ظهور و بروز انقلاب اسلامی تقویت شد.

 

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با تأکید اینکه فرهنگ ایرانی اسلامی می تواند در سطح جهان تمدن سازی کند ادامه داد: از آنجا که فرهنگ ایرانی مبتنی بر عزت، استقلال، غیرت مردانه، حیای زنانه و اخلاق مداری و دیگر ارزش ها و آرمان ها استوار است؛ دشمنان نیز از همین روی با این کشور و ملت ایران مسئله دارند.

 

وی تصریح کرد: دشمنان امروز فقط به براندازی نظام اسلامی فکر نمی کنند؛ بلکه درصدد تجزیه ایران هستند این مهم در اغتشاشات اخیر به خوبی نمایان شد.

 

دامغانی افزود: از بدنه نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران افراد و شخصیت های بزرگی از شهدا گرفته تا برخی خواص برخواسته اند و این نشان می دهد این بدنه راه و مسیر را علیرغم برخی خلأها به درستی رفته است.

 

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با بیان اینکه حوزه آموزش و پرورش تنها متعلق به مجموعه آموزش و پرورش نیست و دیگر ارگان ها و سازمان ها نیز باید به خوبی در این مجموعه نقش آفرینی کنند ادامه داد: در دو سالی که به دلیل شیوع کرونا امر تحصیل از حضوری به غیرحضوری تغییر یافت و دانش آموزان در فضای مجازی رها شدند؛ دانش آموزان بسیار آسیب دیدند که آثار آن در اغتشاشات اخیر به خوبی نمایان شد؛ بنابراین باید گفت حوزه آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است و آینده کشور، نظام و انقلاب بدون نقش آفرینی آموزش و پرورش میسر نمی شود.

 

وی با اشاره به تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهارداشت: صرف تدوین و طراحی این سند خروجی خاصی ندارد؛ بلکه باید این سند در مدارس و سیستم آموزش و پرورش عملیاتی شود تا خروجی و هدفی که از تنظیم این سند دنبال می شود؛ محقق شود.

 

دامغانی با بیان اینکه بسیج از بطن مردم برخواسته است و مجموعه ای مردمی است گفت: بسیج متعلق به هیچ نهاد و سازمان و ارگانی نیست و متعلق به مردم و لشکر انقلاب و کشور محسوب می شود؛ در این مجموعه اقشار مختلف مردم حضور و مشارکت دارند از فرهنگی، تا کشاورز و کارگر و پزشک و دانش آموزان و دیگر اقشار و می توان از این ظرفیت عظیم مردمی در اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بهره گیری کرد.

 

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به طراحی مدارس راهیان کوثر گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید عملیاتی شود و مدارس باید در این مسیر الگو شوند و باید گفت در این راستا نه تنها مسائل آموزشی بلکه مسائل پرورشی نیز حائز اهمیت است و باید هر دو با هم مورد توجه قرار گیرند.

 

وی با تأکیدبراینکه تمامی راه های نفوذ دشمنان اعم از زمینی، هوایی، دریایی و ... امروز با قدرت و اقتدار مسدود است افزود: آنچه در برهه کنونی بسیار حائز اهمیت و توجه است اینکه نباید افسار فضای مجازی دست دشمن باشد و باید مدیریت این فضا به دست خودمان باشد و باید در این فضا تولید محتوای مناسب در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 1239209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha