برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۹۰ بقعه متبرکه استان مرکزی

حجت الاسلام واحدی با اشاره به ایام فاطمیه و برنامه های اوقاف در این ایام گفت: سوگواره یاس نبوی امسال در ۹۰ بقعه متبرکه این استان مرکزی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الاسلام عبدالله واحدی امروز (21 آذر) در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) از برگزاری سوگواره یاس نبوی در استان مرکزی خبر داد و گفت: به منظور گرامیداشت سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام، ویژه برنامه یاس نبوی در استان تدارک دیده شده که این برنامه در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص برگزار می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه همایش رهروان یاس نبوی از جمله برنامه های این ایام است، افزود:قرائت زیارتنامه فدکیه، برپایی کرسی تلاوت فاطمی، سخنرانی، روضه‌خوانی و اطعام زائران از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در بقاع شاخص استان به منظور بهره‌مندی زائران و عزاداران حضرت فاطمه زهرا (س) است.

 

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته برپایی مراسم دهه اول فاطمیه ازچهاردهم تا هجدهم آذرماه برگزار شد، ادامه داد: فضاسازی بقاع متبرکه، نصب تابلوهای نمایشگاهی، سیاه‌پوش کردن بقاع و استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی  از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است .

 

این مسئول با بیان اینکه مراسم فاطمیه دوم نیز از چهارم تا هشتم دی‌ماه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: مراسم ویژه روز شهادت نیز روز سه‌شنبه ششم دی‌ماه همزمان با سراسر کشور از ساعت ۹ تا ۱۲ در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

 

مانور سلامت ویژه بانوان در بقاع متبرکه استان

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی  راه اندازی کاروان عزای سوگواری یاس نبوی را نیز از برنامه های این ایام دانست و خاطر نشان کرد: اجرای مراسم روز شهادت با تلاوت قاریان ممتاز  و ذاکرین اهل بیت (ع)،ذکر یاد و نام شهدای مدافع امنیت، سخنرانی وعاظ با موضوع دفاع از حریم ولایت، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر روز شهادت با حضور گسترده عزاداران  و برگزاری مراسم شام غریبان از جمله برنامه های پیش بینی شده در جوار بقاع متبرکه شاخص استان در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)است.

 

حجت الاسلام واحدی ارائه خدمات پزشکی و درمانی به بانوان را از دیگر برنامه‌های سوگواره یاس نبوی در امامزادگان استان با همکاری پزشکان متخصص اعلام کرد و افزود: مانور سلامت ویژه بانوان نیز امسال در دستور کار قرار دارد.

 

وی همچنین از اعزام مبلغ به مدارس و کلاس های درس خبر داد و ادامه داد: مبلغان اعزامی در بین دانش آموزان در مورد مسائل اعتقادی با محوریت ایام فاطمیه صحبت می‌کنند.

کد خبر 1239218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha