نصب بادی اسکن در گمرک جزو الزمات /  استقرار اداره اموال تملیکی در آستارا ضرورت است

رضایی‌پور نصب بادی اسکن در گمرک و پایانه ریلی را جزو الزامات دانست و گفت: استقرار اداره اموال تملیکی در بندر آستارا جزو نیازهای این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، عنایت رضایی‌پور امروز (دوشنبه، ۲۱ آذر) در نشست مشترک شورای مبارزه با مواد مخدر و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: شهرداری‌ها سهم خود در زمینه پرداخت هزینه نگهداری و درمان معتادان را پرداخت کنند.

 

فرماندار بندر آستارا بر بازدید از کمپ‌های اعتیاد تاکید کرد و افزود: وظیفه آموزش و پرورش تربیت نسل جوان و آینده‌سازان است و نیاز است که جدی‌تر به این حوزه ورود کنند.

 

وی با بیان‌اینکه بهزیستی ارائه آموزش‌های مهارتی را برای معتادان بهبود یافته در برنامه داشته و تسهیلات اشتغال به آنان پرداخت کند، تصریح‌کرد: آسیب شناسی در مورد میزان اثربخشی کارها و برنامه‌ها انجام و نشست آینده در این خصوص گزارش ارائه شود.

 

رضایی‌پور با تاکید بر اینکه تبلیغات محیطی در خصوص پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ضروری است، گفت: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها به طور مستمر در این حوزه کار انجام دهند.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در بندر آستارا با اشاره به اینکه در خصوص اعطای مجوز به عطاری‌ها دستگاه‌های مربوطه استعلام‌های لازم را از شبکه بهداشت و درمان انجام دهند، افزود: بازدیدهای سرزده از عطاری‌ها در دستور کار باشد.

 

وی با تاکید بر بازدید سرزده از داروخانه‌ها، خاطرنشان‌کرد: جمع‌آوری مکمل‌های غیرمجاز به طور مداوم انجام شود.

 

رضایی‌پور نصب بادی اسکن در گمرک و پایانه ریلی را جزو الزامات دانست و خاطرنشان‌کرد: نصب باید اسکن با وجود پیگیری‌های صورت گرفته هنوز به نتیجه نرسیده است.

 

این مقام مسئول اضافه‌کرد: با توجه به وجود بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون در محوطه گمرک، پایانه و سطح شهر باید این کار سرعت بخشیده شود.

 

وی با اشاره به اینکه از گمرکات آستارا واردات چندانی صورت نمی‌گیرد، افزود: گمرک آستارا ظرفیت صادراتی بالایی دارد و تجهیز گمرک به این دستگاه‌های پیشرفته موجب می‌شود تا رانندگان در گمرکات معطل نشوند و این امر باعث رونق بیشتر شهر و کشور می‌شود.

 

رضایی‌پور با بیان‌اینکه استقرار اداره اموال تملیکی در بندر آستارا جزو نیازهای این شهرستان است، تصریح‌کرد: با توجه به اینکه ورود و خروج کالا در آستارا زیاد است، ضرورت دارد که این اداره در شهرستان استقرار یابد تا کالاهای غیرمجاز در این منطقه تعیین تکلیف شوند.

 

فرماندار بندر آستارا بر تشکیل کمیته‌های متناظر استانی شورای مبارزه با مواد مخدر استان در این شهرستان با مسئولیت دستگاه‌های تاکید کرد و گفت: تشکیل این  کمیته‌ها به انسجام جلسات کمک می‌کند.

کد خبر 1239257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha