ضرورت شکل گیری هسته های جهاد تبیین در مساجد

حجت الاسلام احمدی بر ضرورت شکل گیری هسته های جهاد تبیین در مساجد تاکید کرد و گفت: شبکه های تبلیغ براساس زیست بوم هر منطقه فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام سعید احمدی امروز در دوره آموزشی شبکه تبلیغ استان زنجان اظهار کرد: کار فرهنگی، دینی و فکری، کار زمان بری است که و در طول چند سال به نتیجه می رسد و با توجه به اهمیت و جایگاه فرهنگ، دشمنان هجمه‌های خود را در این حوزه متمرکز کرده و بیش از همه ترویج سبک زندگی غربی از سوی دشمنان فرهنگ، جامعه امروز را تهدید می کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه فرهنگ و مسائل فکری تابع عوامل مختلف است، گفت: علیرغم وجود هجمه های سنگین رسانه ای استکبار علیه کشور، جوانان و نوجوانان پای کار هستند.

 

وی با یادآوری اینکه دشمن علیه ایران یک جنگ تمام عیار را شروع کرده است، گفت: این جنگ تمدنی است همه باید در این زمینه هوشیار باشیم. استکبار از ایران در حوزه های مختلف ضربه خورده و آنها در حال انتقام هستند و فتنه های پیچیده ای علیه ملت انجام میدهد .

 

احمدی خاطرنشان کرد: وقتی جهاد تبیین مطرح می شود شاید برخی طلاب بگویند ما سالهاست داریم این کار را انجام می دهیم در این زمینه اگر مروری به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشیم متوجه می‌شویم که بخشی از اقدامات که تاکنون انجام شده اقدامات تبلیغی خوبی بوده اما اینکه جهاد تبیین بوده است جای بحث دارد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: در بحث تربیتی و تبیینی زیست بوم هر منطقه تفاوت هایی دارد و باد بر اساس آن زیست بوم فعالیت کرد  شبکه تبلیغ استان باید در حوزه نوجوانان و جوانان و بخصوص دختران ورود جدی داشته باشد و تمام تلاش را باید در این زمینه انجام داد.

 

وی با اشاره به اینکه شبکه تبلیغ استان باید از ظرفیت های اقشار مختلف مردم استفاده کند، گفت: باید این قشر را از طریق جهاد تبیین مسلح و پشت پرده حوادث اخیر آشنا کرد و باید هسته های جهاد تبیین در مساجد شکل گیرد .

 

حجت الاسلام احمدی با اشاره به هجمه های غرب علیه بانوان گفت: رسانه‌های غربی در سالیان اخیر، هجوم سنگینی را به باورها، ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی به ویژه مباحث مرتبط با حوزه زن و خانواده آغاز کرده‌اند برای مثال با هدف تغییر فرهنگ و مقررات حاکم بر زن و خانواده تقدس مادری را زیر سوال می برند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدین منظور بانوان باید خود را به سلاح های ارزشمند علم و آگاهی و تحقیق مسلح کرده و اولویت های تبیین اصول و فروعات دینی اسلام را تشخیص داده و تشریح نمایند.

 

کد خبر 1239322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha