۲۳۰ خانه عالم در خراسان جنوبی نیازمند تعمیر و تجهیز

حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه احداث خانه‌های عالم و دارالقرآن در شهرستان‌های خراسان جنوبی از مهمترین درخواست های سازمان تبلیغات در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان است، گفت:۲۳۰ خانه عالم در خراسان جنوبی نیازمند تعمیر و تجهیز است.

حجت الاسلام احمد رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از محل سفر دور اول رئیس جمهوری به استان هیچ مصوبه ای نداشته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در دور دوم سفر ریاست جمهوری، در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری درخواست‌هایی داریم، که امید است محقق شود، افزود: اگر بخواهیم در مباحث فرهنگی موفق شویم باید زیرساخت مناسب و خوبی را داشته باشیم.

 

وی افزود: استقرار روحانیون در روستاها یکی از اقدامات سازمان تبلیغات است که نیازمند مسکن و خانه عالم است، این خانه ها 75 تا 80 متر است، برخی روستاها زیرساخت لازم برای ایجاد خانه عالم دارند که این مهم نیازمند توجه دولت است.

 

وی تصریح کرد: 230 خانه عالم در استان داریم که تعداد زیادی از آنها نیازمند تعمیر و تجهیز هستند که این مهم را از رئیس جمهوری خواستاریم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه چندین دارالقرآن در استان داریم که دو دارالقرآن در خوسف و فردوس رشد خوبی دارند، گفت: دارالقرآن خوسف تاکنون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر از سوی دولت حمایت شوند به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین در شهرستان بیرجند زمین و نقشه دارالقرآن آماده شده و در شهرستان بشرویه نیز درالقرآن باید تجهیز شود.

 

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: در حوزه نرم‌افزاری آنچه توقع داریم در سفر دور دوم ریاست جمهوری محقق شود حمایت از فعالیت‌های فرهنگی امامان و روحانیون مستقر در سطح خراسان جنوبی است؛ در سطح استان حدود 300 روحانی در سه طرح هجرت، هدایت و استقرار در حال فعالیت هستند که نیازمند حمایت هستند تا فعالیت‌های فرهنگی خود را گسترده کنند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1239353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha