حمایت از ایده‌های مبتکرانه قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجد

مظاهری گفت: فعالیت های قرآنی پیشاهنگ فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده و حمایت از برنامه های قرانی در دستور کار ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار گرفته است.

محمدرضا مظاهری مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان از استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: فعالیت های قرآنی پیشاهنگ فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد بوده و حمایت از برنامه های قرانی در دستور کار ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه، تمامی فعالان قرآنی استان می توانند ایده های خود را ارائه نمایند، افزود: در این راستا، این ستاد در نظر دارد ضمن شناسايی برنامه های موثر و موفق و همچنين ايده های عملياتی مبتكرانه در حوزه قرآن در سطح كشور، متناسب با مأموريت های ستادی خود، از آن ها حمايت نمايد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تمامی فعالان قرآنی می توانند ایده های خود را در محورهای مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص فعاليت های قرآنی و توجه به نقش مسجد و خانواده در نشر و توسعه معارف قرآنی جهت بررسی و تصویب حمایتی به ستاد استان ارسال نمایند.

 

مظاهری آخرین مهلت ارسال ایده ها را ۲۵ آذرماه اعلام کرد و گفت: بيشترين اثرگذاری و كمترين هزينه، مردمی بودن، فراگیر بودن و تناسب با اولويت ها و مقتضيات جامعه، از جمله شاخص های ارزیابی طرح های موفق جهت تخصیص اعتبار حمایتی به شمار می رود.

 

وی همچنین جدید و ابتکاری بودن، داشتن قابلیت اجرا و تاثیرگذاری را از شاخص های ارزیابی در انتخاب ایده های برتر عنوان کرد و افزود: نهادهای فعال در حوزه دین و فرهنگ، برای پیشبرد اهداف خود در جامعه اسلامی، راهی به‌جز تقویت برنامه های قرآنی و بهره گیری از آموزه های قرانی ندارند.

 

مظاهری با تاکید بر تاثیر فعالیت های قرانی در اصلاح سبک زندگی آحاد مردم جامعه خاطرنشان کرد: برگزاری محافل قرآنی در مساجد، راه اندازی مهدهای قرآنی، تجلیل از خادمان، نخبگان و فعالان قرانی در قالب طرح ملی «سه شنبه های تکریم»، اجرای طرح ملی «کوثر رسالت» در قالب دوره های آموزشی هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی و برگزاری مسابقات ملی «مدهامتان» از جمله مهم ترین فعالیت های قرآنی انجام شده طی سال های گذشته در کانون های فرهنگی و هنری مساجد بوده است.

 

خاطرنشان می شود: علاقمندان می توانند ایده ها و طرح های قرانی خود را با محورهای یاد شده از طریق آی دی @arzaniasie در پیام رسان های گپ و ایتا، به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارسال کنند.

 

کد خبر 1239372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha