ارزش صادرات کالا از خراسان شمالی حدود ۵۷ درصد افزایش یافت

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: طی هشت ماهه امسال ۱۵۴ میلیون و ۴۰۰ دلار صادرات کالا انجام شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۶.۹ درصد افزایش دارد.

حسین حاجی بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارداشت: طی هشت ماهه امسال ۲۵۰ هزار و ۲۰۰ تُن کالا از استان صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۵ درصد کاهش دارد.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: کالاهای صادراتی استان به کشورهای مختلف از جمله افغانستان، عراق، ترکمنستان، ازبکستان، آلمان و پاکستان صادر شده است.

 

حاجی بگلو در خصوص صادرات از گمرک استان هم اظهارداشت: در این مدت ۱۳۴ هزار و ۶۰۰ تُن کالا به ارزش ۹۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار از گمرک استان صادر شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: صادرات از گمرک استان نسبت به مدت مشابه پارسال به لحاظ ارزشی ۲۰۰ درصد و از نظر وزنی حدود ۲۴۷ درصد افزایش داشته است.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی درباره میزان واردات کالا به استان گفت: در هشت ماهه امسال ۲۲ هزار و ۶۰۰ تُن کالا به ارزش ۵۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به استان وارد شده است.

 

وی افزود: میزان واردات کالا به استان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی ۹۵ درصد و از نظر وزنی حدود ۵۷ درصد افزایش دارد.

 

به گفته وی؛ چراق قوه شارژی، قیچی، انواع ترازو، کولر گازی و قطعات آن، موتور الکتریکی، گوشت مرغ منجمد و تجهیزات و لوازم برقی از جمله کالاهای وارداتی به خراسان شمالی است.

 

وی اضافه کرد: این میزان واردات از کشورهای چین، پاکستان، فرانسه، برزیل، هند، عمان، آلمان، ترکیه، امارات متحده عربی، کره جنوبی و اتریش انجام شده است.

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: با توجه به اینکه صادرات استان به میزان ۹۶.۶ میلیون دلار و واردات استان به میزان ۵۴.۴ میلیون دلار بوده است، تراز تجاری استان به میزان مثبت ۴۲.۲ میلیون دلار است.

 

 

کد خبر 1239403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha