کانون‌های مساجد بستری برای فعالیت‌های کارآفرینی  باشند

سهرابی گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می‌توانند بستری مناسب برای فعالیت‌های کارآفرینی باشند.

علی محمد سهرابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان؛ با بیان اینکه کارآفرینی صرفاً یک امر اجتماعی‌ نیست؛ بلکه یک کار دینی و عبادت نیز قلمداد می‌شودگفت: لذا مناسب است مساجد در این زمینه البته به شرط مهیا بودن وضعیت ورود پیدا کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رضوان بخش کالپوش کارآفرینی را امری بسیار مهم و تأثیرگذار دانست وگفت: از مهم‌ترین محورهای اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

 

وی با بیان اینکه  کارآفرینی ایجاد وضعیتی است که افراد یک جامعه، بتوانند در آن جامعه فرصت شغلی ایجاد کنند و کارآفرینی را نباید با کاریابی یکی دانست اضافه کرد: یک شرکت یا فرد برای فرد دیگری به دنبال کار باشد با اینکه خود آن فرد یک فرصت کاری ایجاد کند، با هم تفاوت دارند.

 

سهرابی با تأکید براینکه کلاس‌های آموزشی،مهارتی و انگیزشی در مساجد جهت استفاده از ظرفیت‌های موجود برگزار شود تا با آموزش افراد، برای آنها انگیزه‌ای ایجاد کنند که وارد عرصه کارآفرینی شوند ادامه داد: کارآفرینی با توجه به وضعیت جامعه قطعاً یکی از واجبات دینیِ است و نباید مسجد در حل این مشکل بزرگ، منفعل باقی بماند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رضوان بخش کالپوش با اشاره به اجرای طرح سفیران اجتماعی دراین کانون اظهارداشت: این طرح با هدف اصلی صیانت از خانواده‌ها و کاهش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کانون فرهنگی  هنری رضوان در حال اجراست.

 

وی با بیان اینکه محله‌محوری، خانواده‌محوری و مسجدمحوری، سه ضلع اجرای طرح سفیران اجتماعی است، افزود: باید از فرصتی که در طرح ملی سفیران اجتماعی به وجود آمده استفاده کنیم و می‌توانیم پیشرفت‌ محسوسی هم در رشد فرهنگ و کاهش آسیب‌ها و هم در توسعه کمی و کیفی شاهد باشیم.

 

سهرابی درادامه با شاره به ضرورت آشنایی نسل جدید با اشتغال و درآمد زایی،اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری رضوان با هدف آشنایی با مشاغل مختلف اقدام به برگزاری بازدید از کارگاه های مختلف در سطح بخش کالپوش کرده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری رضوان بخش کالپوش گفت: اولین بازدید با حضور اعضاء طرح ملی سفیران اجتماعی از کارگاه روغن گیری شهر رضوان صورت گرفت که در این بازدید اعضاء کانون از روند تولید روغن در این کارگاه بازدید کردند.

 

وی با بیان اینکه یکی از محورهای رویداد ملی فهما در حوزه کارآفرینی بوده است،افزود: کانون رضوان سعی دارد با آشنایی اعضاء کانون با مشاغل مختلف و برگزاری دوره های کارآفرینی زمینه لازم را برای تولید اشتغال در سطح منطقه فعالیت های ارزمندی را داشته باشد.

 

سهرابی گفت: این بازدید با همکاری مدرسه شهر رضوان صورت گرفت و با توجه به تعامل کانون و مدرسه این برنامه ها در قالب پیوند مسجد و مدرسه اجرا می شود.

کد خبر 1239441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha