سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه لرستان برگزار می شود

حجت الاسلام عباس زاده با برشمردن برنامه های فاطمیه (س) در بقاع مبترکه، گفت: ۶۰ بقعه متبرکه شاخص لرستان میزبان سوگواره یاس نبوی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده امروز در سخنانی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه های فاطمیه در بقاع متبرکه استان، افزود: مراسم سخنرانی و عزاداری فاطمی با رویکرد ترویج فرهنگ فاطمی در بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان افزود: همچنین آیین های سوگواره یاس نبوی به مناسبت ایام شهادت فاطمه زهرا (س) در ۶۰ بقعه شاخص استان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اعزام روحانیون مبلغ به بقاع متبرکه استان، ادامه داد:  ۵۰ مبلغ از استان قم برای فعالیت های فرهنگی و مذهبی ایام فاطمیه در بقاع متبرکه و مدارس به لرستان دعوت شده اند و مشغول فعالیت های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی هستند.

 

حجت الاسلام عباس زاده خاطرنشان کرد: در طول فاطمیه برنامه های فرهنگی و مذهبی مختلف با حضور مبلغان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بقاع مبترکه شاخث استان برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در روز شهادت حضرت فاطمه(س) کاروان های عزادارای به سمت بقاع امامزادگان مقدس راهی خواهند شد.

 

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به وجود ۱۰۸ بقعه متبرکه در لرستان، بیان کرد: ۲۰ بقعه از این تعداد دارای بیشترین گردشگر مذهبی و مبلغ ثابت می باشند و در باقی بقاع نیز که شرایط اعزام مبلغ وجود دارد، فعالیت های تبلیغی ایام مذهبی انجام می شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه میان این اداره و آموزش و پرورش استان مبنی بر استفاده از ظرفیت مبلغان در ایام مذهبی برای مدارس، اظهار کرد: در شب و روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز مراسم خاص و ویژه عزادارای با حضور مداحان شاخص استانی برگزار می شود.

کد خبر 1239458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha