قرارگاه‌های عملیاتی حوزه پدافند غیرعامل راه اندازی شود

رحیمی با بیان اینکه قرارگاه‌های عملیاتی حوزه پدافند غیرعامل راه اندازی شود، گفت: ملزم به شناسایی تهدیدات نوین هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، محمد رحیمی روز سه شنبه در همایش تخصصی «پدافند شیمیایی» در پتروشیمی ایلام اظهار کرد: تهدیدات نوینی در حوزه‌های زیستی، فن‌آورانه و بیو تروریسم در دنیای امروز وجود دارد که ما را ملزم به شناسایی و راهکارهای مقابله با این تهدیدات کرده است.

 


وی در ادامه افزود: نیاز است که دستگاه‌های اجرایی اطلاعات شناسنامه‌ای منابع خطر را از نظر حجم، نوع و مکان آنها احصا و به استانداری اعلام کنند تا در شرایط اضطراری با انفعال مواجه نباشیم.

 


رحیمی ، خواستار راه‌اندازی قرارگاه‌های عملیاتی حوزه پدافند غیرعامل شد و تاکید کرد: پدافند غیرعامل بدنبال این است که به واسطه حوادث، چرخ تولید و صنعت متوقف نشود و به نوعی به فکر راه‌های جایگزین در مواقع اضطراری است.

 


مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری ایلام، مصون سازی، ایجاد آمادگی در برابر تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری‌ها و مقابله با حوادث شیمیایی و کنترل پیامدهای آن بر مردم، دارایی‌های شیمیایی و غیرشیمیایی را از سیاست‌های کلی پدافند شیمیایی عنوان کرد و ادامه داد: پدافند غیرعامل در مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های حیاتی حساس و مهم مانند پتروشیمی، پالایشگاه و تصفیه آب و سایر زیرساخت های حیاتی نقش اساسی دارد.

 


رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش، شناسایی تهدیدات نوین حوزه‌ پدافند غیرعامل بود که اساتید قرارگاه پدافند شیمیایی کشور با حضور در ایلام، آموزش‌های لازم را برای کارشناسان حوزه پدافند غیرعامل در ادارات استان ارائه کردند.

 


لازم به ذکر است در ابتدای این همایش تعدادی از مدیران شرکت‌های صنعتی ایلام گزارش اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل را ارائه کردند.

 


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام ، در ادامه‌ این همایش، رزمایش مقابله با تهدیدات شیمیایی در پتروشیمی ایلام برگزار شد.

کد خبر 1239468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha