شمارش معکوس برای افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در سفر ریاست جمهور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند با حضور رئیس جمهور خبر داد.

حسین امامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به سفر دوم رئیس جمهور در پایان هفته اخیر به استان، اظهار کرد: طرح مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند با ظرفیت ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز یا ۲۵۰ لیتر بر ثانیه با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۴۰ هزار نفر از جمعیت بیرجند تحت پوشش افتتاح این پروژه قرار می گیرند، افزود: در حال حاضر این طرح با هزینه‌کرد اعتبار ارزی معادل ۲۳ میلیون یورو از محل تسهیلات بانک توسعه و تجارت اکو در مرحله بهره‌برداری آزمایشی قرار دارد و حدود ۸۰ درصد فاضلاب تولیدی توسط این مدول در حال تصفیه است.

 

وی یادآور شد: مدول اول تصفیه‌ خانه فاضلاب بیرجند از سال ۱۳۸۴ با ظرفیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در شبانه ‌روز  و جمعیت تحت پوشش ۶۵ هزار نفری وارد مدار بهره‌برداری شده است.

 

امامی به اختصاص بیش از ۱۴۵ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های فاضلاب در سه شهر بیرجند، فردوس و سربیشه در اولین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۵ میلیارد تومان از این اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهور به این طرح‌ها تزریق شده است.

 

وی از تصویب ۲۵ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس جمهور برای اجرای طرح فاضلاب بیرجند خبر داد و تصریح کرد: تاکنون با تخصیص ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از این اعتبار حدود ۱۹ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر بیرجند اجرا شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی به تخصیص ۲۰ میلیارد تومان از اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی مصوب سفر رئیس جمهور برای طرح فاضلاب فردوس اشاره کرد و گفت: طول شبکه فاضلاب فردوس نیز ۱۵۷ کیلومتر است که تاکنون ۴۶ کیلومتر اجرایی شده است.

 

به گفته وی از محل اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور تاکنون ۱۷ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر فردوس اجرا شده و ۲ قرارداد با حجم عملیات ۲۲ کیلومتر منعقد شده است.

 

امامی ابراز امیدواری کرد برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در شهر فردوس در سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعتبار مناسبی اختصاص یابد تا امکان استفاده از پساب تصفیه‌خانه فراهم شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به تصویب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور برای این طرح فاضلاب سربیشه تا سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: تاکنون از این مبلغ ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است و از تیر امسال عملیات اجرایی تصفیه خانه سربیشه آغاز شد.

 

وی ادامه داد: هم اکنون طرح فاضلاب سربیشه ۱۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اجرای تصفیه‌خانه این شهر از پروژه‌های فعال شرکت آب و فاضلاب است.

 

امامی در پایان عنوان کرد: برای دور دوم سفر رئیس جمهور به استان طرح‌های پیشنهادی آبفای خراسان جنوبی ارائه خواهد شد.

 

 

کد خبر 1239488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha