بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم از اولویت های بانک قرض الحسنه مهر ایران است

بادپا از اختصاص یک هزار ۶۷۰ فقره وام به ارزش ۷۵۴ ميليارد ریال به مددجویان کمیته امداد خبر داد و افزود: ۲۱۴ فقره تسهيلات قرض‌الحسنه به ارزش بيش از ۱۲۳ ميليارد ريال از طریق بنیاد برکت به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق کمتر برخوردار اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، بهرام بادپا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نقطه عطف نظام بانکی در کشور شده است، گفت: این بانک با شعار از مردم برای مردم، در راستای ترویج مهربانی و گسترش سنت‌ نیکوی قرض الحسنه فعالیت می کند که ریشه در شرع مقدس اسلام دارد و در سوره‌های متعدد قرآن کریم و احادیث شریف به این موضوع اشاره شده است.

 

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان زنجان با بیان اینکه  بانک قرض الحسنه مهر ایران بدون انجام هیچگونه فعالیت تجاری با تاکید بر الگوی بانکداری اسلامی فعالیت می کند، گفت: توانمندسازی و تقویت توان اقتصادی قشرهای مختلف مردم در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال، تلاش برای فقر زدایی و رفع محرومیت های اقتصادی به ویژه در مناطق كمتر برخوردار و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه در حوزه های اشتغال و کارآفرینی، معیشت، افزایش قدرت خرید آحاد جامعه، ازدواج، فرزندآوری، درمان و حمایت از مددجویان سازمان های حمایتی و سازمان های مردم نهاد در راستای بهبود شاخص های اقتصادی و افزایش قدرت خرید آحاد جامعه از اهداف تشکیل این بانک است.

 

وی به اقدامات انجام شده درراستای توسعه بانکداری الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ اشاره کرد و گفت: راه اندازی سامانه پرداخت وام آنلاین در بستر همراه بانک و اینترنت بانک، افتتاح حساب آنلاین بر بستر همراه بانک و اینترنت بانک، راه اندازی پیشخوان مجازی،         راه اندازی سامانه توثیق سهام، راه اندازی سفته و برات الکترونیک، احراز هویت آنلاین «سجام»، کارت هدیه مجازی، سامانه معدل حساب آنلاین و طراحی عملیات بانکی متنوع در همراه بانک در کارنامه کاری این مجموعه ثبت شده است.

 

بادپا با اشاره به اینکه در حال حاضر، بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت قرار دارد، گفت: در این بین اقشار محروم و دهک‌های پایین درآمدی بیش از دیگران در مضیقه هستند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان بانک تخصصی قرض‌الحسنه، با اشراف به این مسئله، به‌طور ویژه تأمین مالی نیازمندان را از طریق وام‌های قرض‌الحسنه مد نظر قرار داده است.

 

به گفته وی، در این راستا حمایت از مددجویان کمیته امداد، بنیاد برکت، بهزیستی و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد و نهادهای حمایتی مد نظر این بانک بوده، به‌طوری که ضمن اعطای کمک‌های بلاعوض و وام قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان با معرفی کمیته امداد امام خمینی(ره)، وام قرض‌الحسنه‌ای را نیز برای مددجویان استان زنجان ارائه کرده است.

 

این مسئول از اختصاص یک هزار 670 فقره وام به ارزش 754 ميليارد ریال به مددجویان کمیته امداد خبر داد و افزود: 214  فقره تسهيلات قرض‌الحسنه به ارزش بيش از 123 ميليارد ريال از طریق بنیاد برکت به‌منظور ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق کمتر برخوردار 253  فقره تسهيلات به ارزش  73  ميليارد ريال به افراد تحت پوشش بهزیستی افزون بر این، صورت گرفته است.

 

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران، استان زنجان ادامه داد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران سعی کرده وام‌های قرض‌الحسنه‌ای که به منظور تأمین مالی بنگاه‌های کوچک ارائه می‌کند، در راستای رونق کسب‌وکارها و البته توسعه پایدار در سطح کلان باشد. برای تحقق این هدف، حمایت از صنایع دانش‌بنیان و متکی به فناوری به‌طور خاص مد نظر بوده است. اعطای وام قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش بنیان با همکاری بانک مهر ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی صورت گرفته و تاکنون نزدیک به 3.120 فقره وام به ارزش 1.160 میلیارد ریال به این شرکت‌ها در سطح کشور پرداخت شده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: حمایت از اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی و همچنین کمک به بهبود کسب‌وکار با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد مانند کمیته امداد، بنیاد برکت و بهزیستی از دیگر محورهایی است که بانک مهر ایران برای پرداخت وام به آن توجه داشته است.

 

وی افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در قالب طرح کالاکارت، یک کارت اعتباری تا سقف 100 میلیون تومان به مشتریان خود پرداخت می‌کند که می‌توانند از پذیرنده‌های متنوع، کالاها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. این کارت بدون نیاز به سپرده‌گذاری و با کارمزد بسیار پایینی ارائه می‌شود که می‌تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و باعث شود قدری از دغدغه‌های مردم در شرایط اقتصادی دشوار، کاهش یابد. خوشبختانه این طرح با استقبال روبرو شده و روز به روز بر تعداد فروشگاه‌های طرف قرارداد بانک افزوده می‌شود، به‌طوری که تا کنون بیش از 27هزار کسب‌وکار در شهرهای مختلف کشور پذیرنده کالاکارت بانک مهر ایران شده‌اند که این موضوع می‌تواند قدرت انتخاب دریافت‌کنندگان کالاکارت را افزایش دهد. خوشبختانه این طرح با استقبال مواجه شده و تاکنون حدود 3 میلیون نفر از هموطنان کالاکارت بانک مهر ایران را دریافت کرده‌اند.

 

بادپا با بیان اینکه در حال حاضر مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به بیش از 13 میلیون نفر رسیده است، تصریح کرد: این بانک تا پایان مهر ماه 211 هزار میلیارد تومان را در قالب تقریباً 13.5 میلیون فقره وام در اختیار متقاضیان قرار داده است.

 

وی اضافه کرد: تعداد وام پرداخت شده بانک در طول سال‌های گذشته روندی افزایشی داشته به‌طوری که به دو میلیون و 800 هزار فقره در سال گذشته رسیده است. در استان زنجان طی سال جاری و تا به امروز 35 هزار و 500 فقره وام معادل 17 هزار و 500 میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

 

این مسئول با یادآوری اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با پیشتاز بودن در ارائه برخی خدمات الکترونیکی برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور، گامی مهم در تسریع فرآیند ارائه خدمت به مشتریان خود و همچنین کمک به حفظ محیط زیست از طریق کاهش مصرف کاغذ و حذف مراجعات غیرضروری مشتریان به شعب برداشته است، اضافه کرد: این بانک برای نخستین بار خدمات افتتاح حساب، محاسبه معدل حساب و درخواست وام را به‌صورت آنلاین و از طریق همراه‌بانک ارائه کرده است. همچنین احراز هویت سجام که یکی از مراحل مورد نیاز برای ورود به بورس است، برای نخستین بار از سوی این بانک به‌صورت غیرحضوری ارائه شد.

 

بادپا خاطرنشان کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شفافیت را تنها یک شعار تلقی نمی‌کند، بلکه آن را اصلی لازم‌الاجرا می‌داند و به استانداردهای ملی و بین‌المللی شفافیت پایبند است. از جمله اقدامات بانک در این حوزه می‌توان یادآور شد که صورت‌های مالی حسابرسی ‌شده سال‌های گذشته هم‌اکنون روی وب‌سایت بانک قابل دسترسی است.

 

وی با بیان اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران موفق شد در سال‌های گذشته چند موفقیت مهم در عرصه بین‌المللی کسب کند که برای نظام بانکی کشور مایه افتخار است، تصریح کرد: راهیابی بانک قرض الحسنه مهر ایران به جمع 1000 بانک برتر جهان (بانک اول در خاورمیانه) به گزارش موسسه بنکر در سال 2022 از جمله این افتخارات است.

 

این مسئول به فعالیت این بانک در حوزه مسئولیت اجتماعی با چشم انداز «تلاش برای توسعه رفاه اجتماعی و دستیابی به جامعه توسعه یافته» گفت: به همین منظور بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان زنجان به خرید 400 قلم تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا به ارزش بیش از هفت میلیارد ریال مشارکت کرد.

 

بادپا با بیان اینکه همکاری با سازمان‌های حمایتی برای اعطای وام به نیازمندان و کمک بلاعوض به سیل‌زدگان هم از این جمله است، گفت: همچنین می‌توان به اجرای طرح همیاران مهر اشاره کرد. در طرح یاد شده، متقاضيان مبلغ مورد نظر خود را به‌صورت بلاعوض در حسابي نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ايران واريز مي‌كنند. بانك نيز متعهد است مبالغ اهدا شده از سوي خيرين را به پرداخت تسهيلات به اقشار نيازمند جامعه در زمينه‌هاي اشتغال، تأمين معيشت جوانان، بانوان سرپرست خانوار، درمان، تحصيل و همچنين بازسازي و توسعه‌ روستاها و مناطق محروم و ... تخصيص دهد.

 

اعطای وام قرض‌الحسنه به 35 هزار و 500 نفر در استان زنجان، کمک به رونق بازار از طریق تقویت تقاضا برای خرید کالاهای ایرانی با طرح کالاکارت، اجرای طرح‌های اشتغال و کارآفرینی؛ توسعه همکاری و حمایت از طرح‌های دانش بنیان برای کمک به اشتغال‌زایی و کارآفرینی، توسعه خدمات برای ناتوانان جسمی، در راستای توسعه عدالت اجتماعی و ارتقای رفاه و امنیت اقتصادی همه اقشار جامعه، برگزای جشنواره ملی، فرهنگی هنری قرض الحسنه و راه اندازی زنگ قرض الحسنه در مدارس از برنامه های سال جاری عنوان شد.

 

کد خبر 1239491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha