سرای صنایع دستی ورامین افتتاح شد

سرای صنایع دستی شهرستان ورامین با ارائه آثار متنوع توسط علاقمندان به این رشته افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرستان های استان تهران، طی مراسمی صبح امروز سه شنبه(۲۲آذرماه) با حضور فیروزی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان ورامین، نخستین سرای تولید، عرضه و فروش صنایع دستی شهرستان ورامین افتتاح شد.

 

در حاشیه این مراسم و نمایشگاه که به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ورامین برگزار شد، محمدرضا تاجیک رئیس این اداره گفت: با توجه به بازدید گسترده گردشگران از برج تاریخی علاءالدوله، محوطه این برج از ظرفیت مناسب و ویژه نمایشگاهی برخوردار است.

 

وی خاطرنشان کرد: با راه اندازی این سرا، منبعد هنرمندان ورامینی صاحب بازار سنتی و فصلی تولید، عرضه و فروش مستقیم صنایع دستی شدند.

 

تاجیک تصریح کرد: این سرا در محوطه حیاط برج تاریخی علاءالدوله با حضور ۴۰ هنرمند و استقرار ۱۷ غرفه برپا و هنرمندان فعال ورامینی محصولات خود را در رشته های گلیم، شیشه و آبگینه، سفال و سرامیک، رودوزی های سنتی، تولیدات چرمی و چرم دوزی، صنایع چوبی، پیکره تراشی، زیورآلات سنتی و ... عرضه و در معرض فروش گذاشتند.

 

وی در پایان گفت: این نمایشگاه فصلی تا پایان فصل زمستان و ماه اسفند از ساعت ۹ صبح الی ۲۰ شب آماده بازدید و خرید علاقمندان است.

کد خبر 1239500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha