لزوم انجام پژوهش در خصوص اقتصاد اسلامی

موذنی گفت: اقتصاد اسلامی و خمس و زکات و کسب حلال باید در حوزه پژوهش مورد توجه قرار بگیرد زیرا کم توجهی به آن منجر به مشکلاتی در جامعه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمد موذنی، امروز سه شنبه (22 آذر) در آئین تقدیر از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان فارس که به‌ میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: در سال جاری 55 استاد دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان برتر یک و 2 درصد در مجمع بین المللی معرفی شدند و رجوع به تحقیقات آنها در زمره یک و 2 درصد جهان بوده است.

رئیس دانشگاه شیراز افزود: دانشگاه با صنعت باید مرتبط باشد و توجه به پژوهش های کاربردی و تامین بودجه های پژوهشی و تامین امکانات آزمایشگاهی حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: بحث پرداختن به پژوهش های اصلی و همراه با رعایت اخلاق علمی بسیار مهم است و در عرصه پژوهش جای توجه به حوزه علوم انسانی خالی است و کم کاری در این حوزه داریم.

موذنی با اشاره به لزوم انجام پژوهش در سبک زندگی بیان کرد: مدیریت فضای مجازی، هویت ملی و دینی، معضلات اجتماعی و ... کاملا بر زندگی فردی و اجتماعی ما اثر می گذارند و گاه موج هایی ایجاد می کنند و باید کار  دقیق علمی در این خصوص انجام شود.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) با هدف تغییر در سبک زندگی مردم انقلاب را آغاز کردند اما در گذر زمان و با توجه به مسائل دیگر جامعه، حوزه فرهنگ مورد غفلت قرار گرفته است و برای نجات کشور به فرهنگ اصیل دینی و ملی خودمان باید برگردیم و مناسبت های دینی و اجتماعی را تنظیم کنیم.

موذنی اضافه کرد: اقتصاد اسلامی و خمس و زکات و کسب حلال باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا کم توجهی به آن منجر به مشکلاتی در جامعه شده است و باید پژوهش در این حوزه کنیم و به جامعه منعکس شود تا شاهد مشکلات اجتماعی موجود نباشیم.

کد خبر 1239527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha