بانوان عفیفه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در دفاع از حریم خانواده تحصن کردند

جمعی از بانوان عفیفه و انقلابی، در پویشی مردمی، با بَست‌ نشینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، همزمان با سایر اعتاب مقدسه کشور، خواستار اجرای کامل قانون عفاف و حجاب توسط تمامی سازمان ها و نهادهای فرهنگی ذیربط شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، جمعی از بانوان عفیفه و انقلابی، در پویشی مردمی، با بَست‌ نشینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، همزمان با سایر اعتاب مقدسه کشور، خواستار اجرای کامل قانون عفاف و حجاب توسط تمامی سازمان ها و نهادهای فرهنگی ذیربط شدند.

تحصن ‌کنندگان ضمن زیارت و تجدید میثاق با این امامزاده جلیل القدر، با در دست ‌داشتن دست‌ن وشته هایی بر لزوم تحقق دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بحث عفاف و حجاب تاکید کردند.

یکی از بست‌ نشینان که خود را زهرا معرفی می کند، گفت:  نظام مقدس جمهوری اسلامی، کشتی نجاتی است که در راستای تحقق این وعده الهی می رود تا مستضعفین عالم را به ساحل امن ظهور برساند و آنان را پيشوايان و وارثان روی زمين قرار دهد.

وی ادامه داد: حمایت از این نظام مقدس بر همگان واجب است و هرگز نباید اجازه دهیم تا عده ای لیبرال و سکولار در ارکان نظام نفوذ کرده و با ترک فعل های خود، سبب بدبینی به این نظام مقدس شوند.

زهرا با انتقاد از وضعیت حجاب در کشور اظهار کرد: متاسفانه امروز شاهدیم که پوشش و حجاب اسلامی با شیب ملایمی در حال کمرنگ شدن در جامعه است اما طبق قانون، ۳۲ نهاد متولی فرهنگ عفاف و حجاب هستند که اگر طی سالیان گذشته، هر یک به وظایف خود به درستی عمل می‌کردند، شاهد وضع موجود نبودیم.

 وی افزود: قانون لازم الاجرای عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، فاقد ضمانت و دستورالعمل‌های اجرایی است و در طول ۱۷ سایل که از تصویب آن می گذرد، متاسفانه نهادهای ذیربط در اجرای آن کوتاهی کرده اند و باید توجه کنیم که مهمترین عاملى که می تواند قدرت نظام اسلامی را در مقابل دشمنان اسلام و مسلمین، حفظ و آنها را وادار به قبول و تسلیم کند، پایبندى به حجاب و احکام شرعی اسلام است.

زهرا  تَبَرج و خودنمایی زنان در مقابل مردان را ممنوع و عامل فتنه دانست و گفت: ما با لعبه شدن زن در جامعه مخالفیم، زیرا ولنگاری و عریانی، هویت زن مسلمان را از او می گیرد.

وی ادامه داد: زنی که وظیفه خطیر انسان سازی را بر عهده دارد و با تربیت صحیح فرزندان می تواند انسان هایی به جامعه تحویل دهد که سبب آبادی و رشد کشور شوند، ما با ازهم پاشیدگی خانواده و رواج حرام شرعی به ‌صورت آشکارا در کشور و جامعه مخالفیم، چون رواج عریانی و برهنگی، امنیت را از زنان، مردان و جوانان گرفته و مانع از تشکیل محیطی سالم می شود تا مرد و زن با آرامش به مسئولیت های شرعی و اجتماعی خود عمل کنند.

 این بست نشین با تاکید بر اینکه فتنه تکشُف و برهنگی، می‌تواند تداوم انقلاب و استمرار آن را به مخاطره اندازد هم گفت: این زنان محجبه بودند که با پیوستنشان به انقلاب اسلامی، موجب پیروزی آن شدند و ما نهضت خودمان را مرهون مجاهدت‌های زن های محجبه‌ مومنه می دانیم، بعد از ورود بانوان به عرصه انقلاب و در راهپیمایی ها بود که قدرت شیطانی پهلوی شکسته شد.

 وی در خصوص دلایل انتخاب حرم های مطهر برای تحصن گفت: در این اماکن مقدس هم برای رفع مشکلات کشور متوسل به ارواح طییبه این اعاظم (علیهم السلام) می شویم و هم در شرایط کنونی مامن امنی برای مطالبه ‌گری است و این شیوه نجیبانه، خنثی کننده ادعای دروغین آنهایی است که با هماهنگی داعش و تجزیه طلبان و براندازان نظام، مدعی مطالبه‌ گری هستند. 

کد خبر 1239540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha