هویت سوزی و هویت سازی ۲ رویکرد دشمن در برابر هویت ایرانی و اسلامی است

حجت‌الاسلام میرعلائی، هویت سوزی و هویت سازی را ۲ رویکرد دشمن در برابر هویت ایرانی و اسلامی برای جوانان و نوجوانان دانست و گفت: تلاش دشمن ایجاد هویت جعلی برای جوانان کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، حجت‌الاسلام سید امیر میرعلایی، امروز در آئین رونمایی پوستر دومین رویداد فرهنگی و هنری «روایت حبیب» در اهواز، با بیان اینکه شهید علی هاشمی جزو مفاخر استان است و معرفی این مفاخر وظیفه همه رسانه هاست، اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی یک مکتب است و جامعه امروز ما نیاز به معرفی این الگوهای بزرگ دارد.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به اینکه «روایت حبیب» با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید قاسم سلیمانی به زبان هنر طراحی شده، افزود: روایت حبیب حرکت فرهنگی مردمی است و این چنین برنامه هایی دارای خلوص خاص خود است.

 

وی اضافه کرد: جامعه هدف این رویداد هنری توده مردم با محوریت خانواده، مردم ساکن در مناطق کم‌ برخوردار مثل حاشیه شهرها، هنرمندان استان‌ها و کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبان خاص این حرکت فرهنگی هستند.

 

حجت‌الاسلام میرعلائی، هویت سوزی و هویت سازی را ۲ رویکرد دشمن در برابر هویت ایرانی و اسلامی برای جوانان و نوجوانان دانست و تاکید کرد: در اغتشاشات اخیر شعارهایی داده شد و دشمن تلاش کرد تا عفت دختران ما را هدف قرار دهد ولی این شعارها با استقبال قاطبه مردم روبه رو نشد.

 

وی تلاش دشمن را ایجاد هویت جعلی برای جوانان کشور دانست و تصریح کرد: دومین دوره کنگره سرداران و ۲۴ هزار شهید خوزستان پس از یک دهه سال آینده در خوزستان برگزار می‌شود.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: انقلاب اسلامی که با تقدیم شهدای بزرگی چون سردار سلیمانی ایجاد و استمرار یافته است تا ظهور امام زمان(عج) نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه همه مدیون شهدا هستیم، یاد آور شد: عزت و امنیت کشور مرهون شهدا و خانواده آنهاست و همه وظیفه داریم به وظایف خود در قبال شهدا و خانواده آنها عمل کنیم.

 

سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در هر سفر به خوزستان خود را ملزم می دانست که با مادر سرلشکر شهید علی هاشمی دیدار داشته باشد به همین دلیل آغاز حرکت فرهنگی کاروان روایت حبیب از منزل مادر این شهید در خوزستان برگزار شد.

 

شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه سری نصرت در سال ۱۳۶۷ پس از انجام ماموریت تخلیه جزیره مجنون، در هنگام ترک مقر فرماندهی، در سن ۲۷ سالگی توسط بالگردهای ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد. پیکر وی ۲۲ سال بعد در سال ۱۳۸۹ شناسایی و در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد.

 

دومین دوره کاروان «روایت حبیب» با هدف تبیین شاخص‌های مکتب شهید قاسم سلیمانی با حضور ۵۰ تن از اساتید برجسته کشور در بخش های مختلف هنری به همت حوزه هنری از ۱۱ آذر در ۱۰ استان کشور فعالیت خود را آغاز می کند. این کاروان همزمان با میلاد حضرت زینب (س) فعالیت خود را از مشهد مقدس آغاز و بعد به سمت استان خراسان شمالی (بجنورد)، مازندران (ساری)، استان آذربایجان شرقی (تبریز)، استان کرمانشاه، استان خوزستان (اهواز)، جزیره کیش، استان فارس (شیراز)، استان یزد حرکت خواهد کرد و در نهایت مراسم پایانی آن مصادف با ۱۳ دی سالروز شهادت حاج قاسم در استان کرمان برگزار می‌شود.

 

کد خبر 1239567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha