کشت قراردادی در ۲ میلیون هکتار زمین کشاورزی آغاز شد

مشاور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: امسال کشت قراردادی محصولات مختلف کشاورزی در سطح دو میلیون هکتار تکلیف و برنامه‌ریزی شد که کشاورزان در تدارک آغاز و انجام آن هستند.

مهدی خواجوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارداشت: یکی از محصولات اولویت دار برای کشت قراردادی، توسعه کشت گندم به عنوان محصول استراتژیک و مهم است تا نیاز اصلی کشور تامین شود.

 

مشاور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه کشت قراردادی یکی از راهکارها برای رعایت الگوی کشت و نیز کشاورزی هدفمند است، افزود: امید است با توسعه کشت قراردادی در محصول گندم بتوانیم در این محصول به خودکفایی برسیم.

 

وی بیان کرد: انجام کشت قراردادی محصولات به ویژه گندم، کمک شایانی به رسیدن به خودکفایی در تولید این محصول دارد و امید است بتوانیم با تولید مناسب از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

 

خواجوی با اشاره به اینکه امسال میزان خرید گندم از کشاورزان کشور ۱۳۰ درصد افزایش دارد، گفت: اکنون میزان ذخیره این محصول مهم، مناسب است و تا سه ماهه ابتدایی سال آتی پاسخگوی نیاز خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای اجرای کشت قراردادی به ویژه با محوریت گندم انجام شده است، گفت: تحقق الگوی کشت، نیاز به همکاری و هم افزایی دارد و  این مهم یک کار جهادی است.

 

مشاور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: در کشت قراردادی، رویکرد ما حمایت از کشاورزان است و تلاش داریم تا موانع موجود را از پیش پای کشاورزان برداریم.

کد خبر 1239626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha