فرستادن پیامبر(ص) جلوه رحمت پروردگار بوده است/ اگر خدامحوری و قیامت محوری نباشد انسان به سمت ضرر در دنیا و آخرت می تازد

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه اگر خدامحوری و قیامت محوری نباشد، انسان با سرعت به سمت ضرر در دنیا و آخرت می تازد، گفت: فرستادن پیامبر(ص) بر هر قومی جلوه رحمت پروردگار بوده است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد حضرت رسول(ص) به سخنرانی پرداخته و گفت:‌ فرستادن پیامبر(ص) بر هر قومی جلوه رحمت پروردگار بوده است. وقتی خداوند حضرت نوح(ع) را فرستاد ملت بت پرست حرام خور و ستمکار بودند.

وی افزود:‌ قوم نوح نذر و نیاز مردم برای بت ها را جمع کرده و بین خود تقسیم می‌کردند. اولین مخالفان انبیا همین متولیان بت‌پرستی بودند چون اگر بت‌پرستی جمع می شد چیزی به دست آنها نمی‌رسید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد:‌ خداوند انبیا را از روی رحمت و مهربانی خود برای مردم فرستاد که مردم اسیر مسایل وهمی ‌و خیالی نباشند و به عبادت خودت جهت درست بدهند .

این استاد اخلاق با استناد به آیاتی از قرآن کریم بیان کرد:  خداوند خطاب به پیامبر(ص) می‌فرماید ای پیامبر مردم را انذار و هشدار بده، فطرت آنها را تقویت کن که از گناه ظلم و ستم دست بردارند پیش از آنکه عذاب دردناک به آنها برسد.

وی با بیان اینکه حضرت نوح(ع) نهصد و پنجاه سال بین مردم بودند و هشدار دادند. عنوان کرد:‌ خداوند از طریق پیامبران خود از مردم خواسته است که فقط خداوند را عبادت کنند و بنده علم، مقام و ثروت یا اسیر قدرتمندان، مستکبران و حتی‌زن و بچه خود نباشند. خداوند می‌فرماید به اموال و اولاد خود رسیدگی کنید اما مراقب باشید که آنها شما را از یاد پروردگار بازندارند یعنی تابع خواسته های نامشروع و نامعقول آنها نشویم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه پول ما را به طرف حرص و بخل می کشد، اظهار کرد: انسان نباید پول‌پرست باشد بلکه باید از طریق حلال درآمدی کسب کرده بدون اسراف مصرف کند و از  مازاد ثروت خود حقوق الهی همچون خمس، زکات و صدقه را پرداخت کند.

وی افرود: زبان خود را از گناهان، شکم را از لقمه حرام و غریزه جنسی خود را هم از حرام پرهیز بدهید، ابراز کرد: امروز بسیاری از گناهان و جنایات در دنیا برای همین سه گناه است. پول، شهوت، همسر و فرزند را عبادت نکنید. تنها خداوند شایسته عبادت و اطاعت است که شما را خلق کرده و به شما روزی می‌دهد.

این استاد حوزه علمیه با استناد به آیات دیگری از قرآن کریم بیان کرد: خداوند می‌فرماید در برابر والدین بی دین اگر شما را به بی‌دینی دعوت کردند این مورد را اطاعت نکنید اما با آنها محبت، رفتار و اخلاق خوش داشته باشید نباید ذره ای تلخی با آنها کنید. به طرزی پسندیده و شایسته با آنها رفتار کنید.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت:‌ عربستان از طرف انگلیس مامور بود تمام آثار اسلامی را از مکه و مدینه جمع کند، اخیرا هم آمریکا؛ بن سلمان را وادار می‌کند که کعبه و قبر پیامبر(ص) را صاف کنند به همین منظور قرارداد می بندد. حمله به کعبه هیچ وقت پیروزی نداشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احترام و محبت به پدر و مادر نزد خداوند چنان عظیم است که خداوند خطاب به پیامبر(ص) فرمودند ای پیامبر من پدر و مادر تو را بردم که حمل بار نبوت برای تو آسان‌تر باشد زیرا دو بار نبوت و ‌رعایت حقوق پدر و مادر هر دو با هم کمر تو را می‌شکست. اگر خدامحوری و قیامت محوری نباشد انسان با سرعت به سمت ضرر در دنیا و آخرت می تازد.

 

کد خبر 1239637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha