هوای ارومیه ناسالم است

سعید موسوی گفت: طبق شاخص‌های زیست محیطی کیفیت هوای ارومیه ناسالم برای گروه‌های حساس، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی است.

سعید موسوی در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ارومیه، گفت: طبق شاخص‌های زیست محیطی کیفیت هوای ارومیه ناسالم برای گروه‌های حساس، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی است که توصیه می شود این افرار از تردد غیر ضروری پرهیز کنند.

 

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: کیفیت هوای ارومیه در هفته جاری برای گروه‌های حساس ناسالم است.

 

وی با اشاره به پدیده وارونگی دما در ارومیه اظهار کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای سطح شهر، وضعیت کیفیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با شاخص ۱۱۲ (AQI ( Air Quality Index است و توصیه می‌شود نکات ایمنی توسط شهروندان رعایت شود.

 

این مسئول تصریح کرد: کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز شهروندان ارومیه توصیه می شود.

 

موسوی، خودداری از خروج غیرضروری از منزل، کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، جلوگیری از فعالیت توام با آلودگی واحدهای صنعتی آلاینده محیط زیست  را باید مورد توجه شهروندان در این روز ها عنوان کرد.

کد خبر 1239701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha