آغاز طرح امداد و نجات زمستانه در گلستان/ ۳۵ پایگاه امدادی آماده خدمات رسانی هستند

غریب آبادی از آغاز طرح ملی امداد و نجات زمستانی امسال جمعیت هلال احمر در گلستان از امروز (چهارشنبه ۲۳ آذر) خبر داد.

قاسم غریب آبادی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: طرح ملی امداد و نجات زمستانی امسال جمعیت هلال احمر در گلستان از امروز (چهارشنبه 23 آذر) به صورت هماهنگ با سایر استان های کشور در استان گلستان همراه با سایر دستگاه های همکار آغاز شد و تا (25 اسفند) ادامه دارد.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، اهداف این طرح را ارتقای سطح کمی و کیفی شبکه امداد و نجات، پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی در زمستان امسال، هماهنگی و همکاری با سایر سازمان های و دستگاه های همکار و مسئول درون و برون سازمانی و کاهش آسیب های ناشی از حوادث و سوانح احتمالی و  افزایش ایمنی وآرامش روحی جامعه اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: در این طرح، 35 پایگاه امداد و نجات و مرکز امدادی شامل 14 پایگاه امداد و نجات بین شهری، یک پایگاه ساحلی(دریایی)، یک پایگاه کوهستان، یک مرکز کنترل و هماهنگی عملیات(EOC) استان، یک تیم واکنش سریع مرکز استان، یک پایگاه امداد و نجات هوایی، سه پست موقت و فصلی و یک مرکز نگهداری سگ های تجسس(آنست)، 12 کشیک اضطراری شعب تابعه آمادگی کامل برای اجرای امداد و نجات زمستانه در گلستان را دارند.

 

غریب آبادی با بیان اینکه در این طرح زمستانه، روزانه 107 نیروی عملیاتی در استان به صورت شبانه روزی فعالیت دارند، گفت: برای اجرای این طرح، 20 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه آرگو، یک فروند بالگرد، یک فروند قایق نجات، 10 ست هیدرولیک نجات و 10 ست کوهستان بکارگیری شده اند.

 

وی با اشاره به فعالیت های امدادی 9 ماهه هلال احمر استان، افزود: در این مدت به یک هزار و 380 حادثه جاده ای و ترافیکی، برف و کولاک، سیل و کولاک، کوهستان و سقوط پاراگلایدر و هوایی امدادرسانی شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان، شهرستان گرگان با 274مورد حادثه،  شهرستان مینودشت با 264مورد و شهرستان کردکوی با 201مورد حادثه را پرحادثه ترین شهرستان در این مدت بیان کرد.

 

 

کد خبر 1239720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha