سامانه «خرید از کتابفروشی» دسترسی به کتاب را تسهیل می کند

امامی گفت: با طراحی سامانه «خرید از کتابفروشی» فرآیند رساندن کتاب به شهرهای فاقد کتابفروشی تسهیل می‌شود.

سید مجید امامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آذربایجان‌غربی، گفت: با طراحی سامانه «خرید از کتابفروشی»  فرآیند رساندن کتاب به شهرهای فاقد کتابفروشی  تسهیل می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، افزود: با اجرای این طرح دیگر نگران عدم دسترسی به بعضی کتاب‌ها نیستیم و در این سامانه خریداران بدون مراجعه حضوری به کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند از طریق بستر مجازی، موجودی کتاب‌های کتاب‌فروشی‌ها را مشاهده و آثار موردنظر خود را خریداری و  به‌صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

امامی ادامه داد: این سامانه با اهدافی ازجمله تقویت اقتصاد صنعت نشر کتاب در کشور و بهینه‌سازی کارکرد اجزای این صنعت، تقویت و اصلاح حلقه توزیع و فروش کتاب در کشور، تسهیل در دسترسی به کتاب، حمایت از کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور و ایجاد فرصت برابر در بین کتاب‌فروشی‌ها، راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه مصوبه «سند نهضت مطالعه مفید» در شورای فرهنگ عمومی ابلاغ شده، گفت: مهمترین ارگان‌ها در اجرای این مصوبه نهاد کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند و با احیا کتابخانه مساجدها می‌توانیم در این طر نیز گامی موثر برداریم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: با توجه به اینکه دوره کتاب‌های کاغذی محدود شده است از طریق کتاب‌های الکترونیک و ای بوک می‌توانیم این کمبود را جبران کنیم.

کد خبر 1239721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha