لزوم تشکیل شورای «هنر» در استان فارس

محبی‌ پور گفت: کار فرهنگی بدون هنر پیش نمی ‌رود که به همین دلیل نیاز است شورا، کمیسیون یا کمیته ‌ای تحت عنوان «هنر» در استان فارس راه ‌اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، اسماعیل محبی‌ پور، امروز چهارشنبه (23 آذر) در جلسه هماهنگی رویداد هنری «روایت حبیب» گفت: سامان دهی و توسعه فضای مجازی در استان فارس از اولویت های کنونی است و بر همین اساس هفته گذشته اعضای شورای هدایت و توسعه فضای مجازی استان را معرفی کردیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: تمامی رویدادهای استان فارس به نوعی به حوزه فرهنگ مربوط می شوند و هنر با فرهنگ هم رابطه بسیار نزدیکی دارد و  کار فرهنگی بدون هنر پیش نمی ‌رود که به همین دلیل نیاز است شورا، کمیسیون یا کمیته ‌ای تحت عنوان «هنر» در استان فارس راه ‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: این شورا باید کوچک اما موثر باشد و از فعالان هنری تشکیل شود.

محبی پور در توضیح رابطه میان مسائل فرهنگی و اجتماعی با امنیت هم اظهار کرد: وقایع امروز کف خیابان ‌ها که از 25 شهریور و پس از فوت مهسا امینی رقم خورده است، واقعه‌ کاملا فرهنگی و اجتماعی است که منجر به شهادت حداقل یکصد نفر شد و حدود یک هزار و 700 میلیارد تومان هم خسارت مستقیم به کشور وارد کرده است که فارس در این میان حدود ۴۰ میلیارد تومان خسارت دیده‌ است.

وی تصریح کرد: اگر در بخش فرهنگی روی مسائل اساسی کار نکنیم، این اتفاقات مجددا تکرار می شوند و در استان فارس حدود ۴۰۰ فراخوان اعلام شد و یکصد تجمع شکل گرفت و باید وضعیت نسبتا مطلوب استان فارس در وقایع اخیر مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

محبی پور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را نماد ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: دشمن در پی حذف فرهنگ ایثار و شهادت است اما باید با ترویج این فرهنگ به خنثی سازی نقشه دشمن بپردازیم.

خاطر نشان می شود، این جلسه به دبیری حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس و با حضور مسئولان و متولیان فرهنگی به منظور هماهنگی اجرای رویداد فرهنگی «روایت حبیب» که از اول تا ششم دی و در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود، برپا شد.

کد خبر 1239750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha