خراسان شمالی میزبان ۶ کبوتر سبک بال

استان خراسان شمالی چند روز آینده میزبان ۶ شهید گمنام و تازه تفحص شده می شود و در حال حاضر مردمان این استان خود را آماده می کنند تا از این کبوتران سبک بال استقبال با شکوهی داشته باشند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛

 

شهدای گمنام، افراد دلیری هستند که جان خود را در راه وطن نثار کرده اند و اکنون که سال ها از هشت سال جنگ تحمیلی می گذرد، هیچ رد و نشانی از آنها باقی نمانده و بی نام و نشان هستند. این سبک بالان چه آسان رفتند آنچنان که حتی نام و نشانی نیز از خود نگذاشتند تا مزاری برای آنان ساخته شود و خانواده هایشان دل تنگی خود را با آنان در میان بگذارند.

 

مادرانی هنوز چشم به راه پیکر عزیز دردانه‌شان هستند اما فرزندان آنان گمنام آمدند، تمامی مادران این سرزمین عشق، برای آنان مادری خواهند کرد.

 

این افراد شجاع که برای شرف و آبروی کشور و خانواده های خود جانانه جنگیدند و مظلومانه شهید شدند، اما گمنام هستند، اینان در مسیر عبودیت و بندگی در نزد خدای متعال در بالاترین مقام معنوی جای دارند.

 

ای شهدای گمنام و ای غلتیده‌شدگان در سرب‌های سرد و سنگین که به عشق مام میهن و انقلاب و اسلام، سر بر سودای عشق گذاشتید. اما مردم شهیدپرور و ولایتمدار کشور و همچنین استان خراسان شمالی این سبک بالان را در آغوش گرم خود می گیرند و حتی با شور و شوق بیشتری در مزار شهدای گمنام حضور می یابند چرا که می دانند خانواده آنان چه دغدغه ای دارند چرا که حتی سنگ قبری از شهیدشان ندارند و نشانه ای از فرزندشان به آنان داده نشده است.

 

این خاک، پذیرای گمنامانی است که عرش عظیم، آرزوی به آغوش کشیدنشان را دارد. هنوز هم وقتی شقایق و آلاله را می بینیم به یاد شهدا می افتیم. خوشا به حال شهید که همسایه دیوار به دیوار مهربانی بی پایان خداست و هم صحبت خدا!

 

ما هیچ وقت با شهدا خداحافظی نخواهیم کرد و ما می‌خواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم. باید نوشت از رشادت مردانی که خون گرانبهای خود را جوهر قلم ما کردند، آزاد مردانی که نگذاشتند خاک وطن به دست ظالمان برسد و جانانه جان تقدیم کردند.

 

چه تن هایی که روی همین خاک ها به خون غلتیدند و چه آغوش هایی که با لذت برای شهادت گشوده می شد. از عمق وجودم ایثار و از خودگذشتگی و جانبازی های آن ها را حس کردم، از جان خود گذشتند تا یک وجب از خاک وطن به دست دشمنان نیفتد. ایثاری که تنها راه قدردانی آن، ادامه دادن راهشان با آگاهی و بصیرت است.

 

استان خراسان شمالی چند روز آینده میزبان ۶ شهید گمنام و تازه تفحص شده می شود و در حال حاضر مردمان این استان خود را آماده می کنند تا از این کبوتران سبک بال استقبال با شکوهی داشته باشند.

 

300 شهید تازه تفحص شده در کشور تشییع می‌شوند و مردم بجنورد در ۲۹ آذرماه میزبان ۶ شهید گمنام هستند.

 

 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، دادگستری کل استان، پتروشیمی خراسان، ستاد فرماندهی فراجا مانه و سملقان و روستای گزآباد این شهرستان میزبان شهدای گمنام هستند.

 

 شهدای گمنام از ۲۹ آذرماه سال جاری وارد استان می‌شوند و از روز ۳۰ آذرماه در شهرستان‌های استان مراسم تشییع برگزار می‌شود.

 

ترویج فرهنگ والای ایثار و شهادت در جامعه و بین نسل جوان با حضور پیکرهای مطهر شهدای گمنام کاری مهم و مورد تاکید است که در استان و با همکاری مردم و مسئولان صورت می‌گیرد.

 

 

کد خبر 1239752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha