افتتاح مرکز توسعه و تقریب مذاهب اسلامی در غنا

شورای مسلمانان منطقه شمالی غنا به عنوان مرکز اتحاد ،توسعه و تقریب همه مذاهب اسلامی در شهر «تامالی» افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « allafrica»، شورای 29 عضوی مسلمانان منطقه شمالی غنا به عنوان مرکز اتحاد ،توسعه و تقریب همه مذاهب اسلامی در شهر «تامالی» پایتخت منطقه شمالی غنا افتتاح شد.

این شورا متشکل از اعضایی از رشته‌های مختلف دانشگاهی، پزشکی، دینی، حسابداری، و مدیریت است.

 

«سانی الحسن سیبو» وزیر منطقه شمال غنا به نمایندگی از معاون رئیس جمهور و به عنوان مهمان افتخاری مراسم افتتاحیه، دکتر «ماهامادو باومیا» از اعضای شورا خواست تا در انجام وظایف خود صادق و شفاف باشند.

او همچنین آنها را موظف کرد تا با همه فرقه ها و مذاهب اسلامی در منطقه و سایر سازمان های مذهبی برای ترویج وحدت و توسعه همکاری کنند.

 

عیسی الحسن ابوبکری، رئیس شورا و مدیر منطقه ای واحد معارف اسلامی نیز  در سخنانی گفت: این شورا به عنوان یک نهاد حمایتی برای همه مسلمانان در منطقه شمال غنا عمل خواهد کرد.

 

 

وی همچنین گفت: این شورا به ترویج درک بهتر اسلام از طریق تعالیم و یادگیری مبانی و آموزه های اسلامی که در قرآن و سنت آمده است، کمک خواهد کرد، گام های عملی برای تشویق و اطمینان از زندگی مسلمانان بر اساس آموزه های اسلام برمی دارد و وحدت، عشق، صلح، حسن نیت و تفاهم میان فرقه های مسلمان را از طریق گفتگوی مستمر ترویج می کند.

 

ابوبکری افزود: ماموریت این است که این شورا سازمان مسلمان مستقر و پویا در شمال غنا باشد که ارزش‌ها و آموزه‌های اسلام را ترویج و همچنین به چالش‌های پیش روی مسلمانان در اجرای دین رسیدگی  می کند.

کد خبر 1239790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha