حوزه های علمیه نقش مهمی در مقابله با توطئه های دشمنان دارند

زیویار بصیرت افزایی و روشنگری را مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان دانست و گفت: حوزه های علمیه نقش مهمی در خنثی کردن توطئه های دشمن علیه کشور و مردم دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، فرهاد زیویار امروز(23 آذر) در دیدار با گروه تبلیغی "ناصرین منتظر" وابسته به دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، اظهار داشت: امروز دشمنان همه توان خود را برای جدا کردن مردم از آرمان و ارزش های اسلامی و انقلابی به کار گرفته است.

 

وی روشنگیری و بصیرت افزایی را مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان خواند و افزود: تمامی اقدامات غرب در راستای ایجاد شکاف میان ملت و حاکمیت است.

 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه دسیسه های دشمنان در اغتشاشات اخیر به وضوح قابل مشاهده بود، خاطرنشان کرد:  تقویت وحدت و همدلی مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

وی ادامه داد: نقش حوزه های علمیه در خنثی سازی نقشه های استکبار و امید آفرینی در جامعه نمود پیدا می کند.

 

زیویار خاطرنشان کرد: عضویت در نهادهای بین المللی، ارتباط گسترده با همسایگان و مناسبات اقتصادی با کشورها از نقش ایران در منطقه و جهان امروز حکایت دارد که این موقعیت به مذاق غرب خوش نیامده و با کارشکنی، تحریم و جنگ در ابعاد مختلف به دنبال خدشه دار کردن جایگاه کشور است.

 

وی بیان کرد: فعالیت مدارس و حوزه های علمیه حدود پنج قرن اخیر در کشور آغاز شده که پرورش و تربیت عالمان بزرگی همچون شیخ بهائی و آیت الله بروجردی را به دنبال داشته است.

 

زیویار گفت: نظام سازی سیاسی توسط حوزه علمیه قدمتی تاریخی دارد و این حوزه ها بنا بر رسالتی که بر عهده داشته در طول تاریخ هیچگاه متعرض شخص یا افرادی نبوده اما همواره در مقابل ظلم و استبداد ایستادگی کرده و تمام توان خود را برای یاری رساندن به مردم به کار گرفته است.

 

وی افزود: حوزه های علمیه علاوه بر تاثیر خود بر تربیت نیروهای ارزشی و با دانش در زمینه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و سایر حوزه های دیگر نقش‌آفرینی مثبتی از خود ارائه داده اند.

 

استاندار لرستان ادامه داد: ایستادگی حوزه های علمیه مقابل ظلم بیگانگان ریشه تاریخی دارد که فتاوای مراجع دینی در دوران قاجار و معاهدات ظالمانه آن زمان علیه مردم ایران، گواهی بر این مدعا است.

 

زیویار با تقدیر از عملکرد گروه تبلیغی "ناصرین منتظر" در ارائه کارهای فرهنگی در لرستان، بیان کرد: انجام اقدامات لازم در زمینه ترویج آموزه های دینی و تربیتی از مهمترین نیازهای امروز جامعه به شمار می رود که اثربخشی این قبیل فعالیت ها نیازمند استمرار و پیوستگی فعالیت ها است.

 

کد خبر 1239791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha