اعلام جزئیات محل شهادت، سن و مکان تدفین ۱۵ شهید گمنام در استان یزد

زارع از جزئیات محل شهادت و سن ۱۵ شهید گمنام و همچنین مکان تدفین این شهدا در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد ، منصور زارع مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در یزد در نشست خبری به مناسبت تشییع پیکر ۱۵ شهید گمنام گفت:  این مراسم در روز پنجشنبه ۲۴ آذرماه در میدان امیر چخماق یزد برگزار می شود و در ۱۵ مکان مورد نظر در استان تدفین می شوند.

 

وی افزود: امروز در شرایطی که دشمن در بحث فرهنگی در تلاش است که دلاور مردی های رزمندگان ما را به فراموشی بسپارد اما ما با این شهدا و تکریم و پاسداشت آنها سعی داریم این جریان را در جامعه ترویج داده و رشادت های آنها را به جامعه نشان دهیم.

 

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در یزد بیان کرد: مردم ما بار دیگر با این حضور خود نشان خواهند داد که با وجود مشکلات مختلف در جامعه با این شهدا تجدید بیعت می کنند و برای انقلاب هستند.

 

زارع با اعلام جزییات تدفین شهدا ادامه داد: از این ۱۵ شهید تعداد پنج شهید در ششم دیماه در مرکز استان تشییع و به خاک سپرده می شوند که یک شهید عملیات کربلای پنج با سن ۳۲ سال در پارک بزرگ آزادشهر در فلکه دوم، یک شهید مربوط به عملیات بدر با سن ۳۵ سال در میدان حج در امامشهر، یک شهید عملیات کربلای پنج در سن ۲۳ سالگی در شهر حمیدیا، یک شهید منطقه شلمچه با سن ۲۳سال در مسکن مهر در کنار مسجد الزهرا (س) حمیدیا و یک شهید عملیات بدر با سن ۲۴ سال  در روستای اکرمیه به خاک سپرده می شوند.

 

وی افزود: یکی از شهدا مربوط به عملیات بدر با سن ۲۰ سال در شهر زارچ و محله اله آباد تدفین می شوند و سه شهید نیز مربوط به شلمچه با سن ۲۶ سال و با سن ۱۹ سال در ده بالا و یک شهید نیز در اسلامیه مربوط به عملیات خیبر با سن ۲۳ سال تدفین می شوند.

 

زارع ادامه داد: اردکان نیز میزان دو شهید هستند که در دانشگاه دولتی اردکان و پارک آزادی اردکان تدفین می شوند که یکی از این شهدا مربوط به عملیات کربلای پنج و سن ۱۷ سال و دومین شهید نیز مربوط به عملیات کربلای پنج با سن ۱۹ سال هستند.

 

وی بیان کرد: شهرستان مهریز نیز میزبان دو شهید است که در حوزه علمیه و  غربال‌بیز تدفین می شوند که یکی از شهدا در عملیات بدر با سن ۱۷ سال و دیگری نیز در عملیات خیبر با سن ۲۰سال هستند.

 

زارع ادامه داد: یک شهید نیز میهمان مردم بافق در بیت الرقیه (س) مربوط به عملیات بدر با سن ۲۳ سال است و یک شهید نیز به ابرکوه در اسفندآباد تشییع می شود که مربوط به عملیات بدر با سن ۲۳ است.

کد خبر 1239797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha