حمایت بنیاد امام صادق(ع) مسجد علوی از بیماران مستضعف/ انجام خدمات مومنانه توسط ملبغان

حجت‌الاسلام والمسلمین پورحسین با تشریح خدمات مومنانه بنیاد امام صادق(ع) در مسجد علوی، گفت: قرارداد همکاری با بیمارستان‌های سوم شعبان و شهدای تجریش به منظور کمک به بیماران مستضعف از خدمات این بنیاد است.

حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم پورحسین» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه بنیاد حوزوی امام صادق(ع) فعالیت خود را در سال ۱۳۹۸ با دریافت مجوز از وزارت کشور به عنوان یک سمن (سازمان مردم نهاد (NGO، آغاز کرد، اظهار داشت: دفتر اصلی این بنیاد در مسجد علوی (واقع در تهران، چهارراه شهید مصطفی خمینی، کوچه علوی) واقع شده است.

 

رئیس هیئت مدیره بنیاد حوزوی امام صادق(ع) مسجد علوی افزود: برگزاری دوره های پژوهشی، کلاس های تقویت سطح علمی مبلغان و حمایت از پایان نامه ها و رساله های کاربردی حوزویان و همچنین دانشگاهیان رشته های علوم قرآن و معارف از جمله فعالیت های این بنیاد است.

 

وی در ادامه بیان کرد: بنیاد حوزوی امام صادق(ع) واقع در مسجد علوی هر هفته روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ جلسات خود را با حضور جمعی از مبلغان و ائمه جماعات تهران برگزار می کند و طی آن مهم ترین مسائل روز جامعه مبلغان کشور مورد بررسی قرار می گیرد و درباره نحوه حمایت از حوزویان نخبه و مخترع تصمیماتی اتخاذ می شود.

 

حجت الاسلام پورحسین در ادامه با بیان اینکه واحد نیکوکاری بنیاد امام صادق(ع) از ابتدای سال ۱۴۰۰ در دو مسجد علوی و توتونچی شروع به فعالیت کرد، گفت: حمایت از دانش آموزان، دانشجویان و طلاب نخبه که نیازمند حمایت هستند، در راس برنامه های این بنیاد است. گاهی نیز بسته های حمایتی همچون پوشاک، ارزاق و کارت هدیه میان محرومان توزیع می شود.

 

وی اضافه کرد: واحد نیکوکاری بنیاد امام صادق(ع) مسجد علوی از طریق قرارداد با بیمارستان‌های سوم‌شعبان و شهدای تجریش در کمک به بیماران مستضعف نیز فعالیت دارد.

 

رئیس هیئت مدیره بنیاد حوزوی امام صادق(ع) مسجد علوی تصریح کرد: چنان که در آذر ماه امسال هزینه های درمان چندین دانش آموز را نیز پرداخت کردیم که آخرین مورد آن به پرداخت هزینه درمان یک بیمار مبتلا به سرطان بود. روند این خدمت رسانی از ابتدا تا انتها توسط مبلغان و روحانیون صورت می گیرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: فعالیت بنیاد حوزوی امام صادق(ع) در حوزه های پژوهشی و علمی و خدماتی موجب جذب بیشتر مردم به مسجد علوی و رونق برنامه های این خانه خدا شده است.

کد خبر 1239805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha