طرح شهردار نوجوان در تیران اجرایی شد

طرح شهردار نوجوان با هدف تقویت نقش نوجوانان در مدیریت شهری در شهر تیران به همت شهرداری اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، دوره نوجوانی یکی از مهمترین مقاطع سنی افراد به حساب می آید که در سرمایه گذاری در برای این قشر و گروه سنی،  برنامه ریزی زندگی و پیشرفت انسان را در آینده دو چندان می کند.

دوره نوجوانی گاهی مورد کم توجهی مسئولان و خانواده ها قرار می گیرد اما موضوع اینجاست که این بی توجهی و یا کم توجهی منجر به آسیب هایی به آینده جامعه و افراد خواهد شد.

در مبانی دینی هم موضوع اهمیت دوره سنی نوجوانی مورد تاکید قرار گرفته که امیرالمومنین حضرت علی(ع) در فرمایشی به آن موضوع توجه کرده و فرموده اند «شايسته ترين چيزهايى كه نوجوانان بايد بياموزند، آن چيزهايى هستند كه هنگام بزرگسالى به آنها نياز دارند».

مشارکت بخشی به نوجوانان برای توجه به نیازهای آن ها از اهمیت خاصی برخوردار بوده و باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود چرا که در کلام معصومین همین موضوع هم مورد توجه بوده و کارشناسان همواره از مسئولان و اولیا فرزندان خواسته اند تا نیازهای بچه ها را درک کنند.

حضرت علی(ع) این موضوع مهم را در فرمایشی دیگر تاکید کرده و فرموده اند « آداب و رسوم خود را به فرزندانتان تحميل نكنيد زيرا آنان براى زمانى غير از زمان شما آفريده شده اند».

همین تاکید و توصیه ها باعث می شود که گاهی مسئولان موضوع را جدی بگیرند و نقش نوجوانان و جوانان را فعال کنند و نگذارند تصمیم گیری برای این دسته از افراد جامعه بدون دیدگاه کارشناسی باشد.

شهرداری تیران در دوره جدید مدیریت شهری این مقوله را مورد توجه قرار داده و با تدوین آیین نامه طرح شهرداران نوجوان و یا شهردار افتخاری به این مسئله مهم پرداخته است.

 

اعلام فراخوان و آغاز طرح با مشارکت نوجوانان

 

طرح شهردار نوجوان با هدف تقویت نقش نوجوانان در مدیریت شهری در شهر تیران به همت شهرداری این شهر پس از اعلام فراخوان و با حضور افراد علاقه مند جدید اجرایی شد.

شهردار تیران با بیان اینکه نزدیک به 50 نوجوان دختر و پسر در این طرح شرکت کرده اند، گفت: نظرات و پیشنهادات آنان در قالب فرم مشخص ثبت و مورد تحلیل قرار گرفت.

«حسن حجتی» افزود: جلسه ای هم با نوجوانان تاکنون برگزار شده و ماموریت های شهری و نقش فعال سازی مردم برای شهر و محل زندگی تبیین شده است.

به گفته وی، نوجوانان فعال و دارای طرح و ایده در قالب این طرح به عنوان مشاور شهردار انتخاب و در حوزه های شهری از نظرات آنان استفاده خواهد شد و در حال حاضر آنان پیشنهادات خود و دوستانش را به اطلاع مدیریت شهری می رسانند.

 

طرح شهردار افتخاری مایه امیدواری در بین نسل جدید

 

علاقه مندی و توجه به نظرات آنان جلوه ممتازی که در بین نوجوانان مشهود و قابل رویت بود و نوجوانان از این موضوع احساس خوبی داشتند.

«امیرعلی سلطانی» یکی از نوجوانان فعال در این طرح بود که از این وضع احساس افتخار کرده و نظرات خود را در توسعه شهری بیان کرد.

به گفته این نوجوان تیرانی، طرح شهردار افتخاری می تواند به نیازهای نوجوانان توجه کند و اهمیت آن را دوچندان کند.

 

تغییرات شهری متناسب با نیازهای نسل جدید

 

توجه به نیازهای نوجوانان و حتی کودکان در دوره جدید مدیریت شهری تیران دیده می شود و مسئولان محلی به دغدغه های این قشر توجه کرده و با فعال سازی نقش کودکان، نوجوانان، جوانان و دانشجویان فرصت سازی زیادی صورت گرفته است.

تبلیغات شهری به  دغدغه های نوجوانی و جوانی اختصاص یافته و هدایت فکری در این راستا صورت گرفته است.

 

 

کد خبر 1239840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha