عقب‌ماندگی ۷ درصدی شاخص راه‌های روستایی خراسان شمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، گفت: راه‌های خراسان شمالی نسبت به شاخص کشوری هفت درصد پایین‌تر است و در رأس این عقب ماندگی راه‌های روستایی شهرستان راز و جرگلان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از  خراسان شمالی؛ محمد مشتری امروز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: طی سال جاری ۱۱۰ کیلومتر از جاده‌های روستایی استان آماده آسفالت شد و یک میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال اعتبار هزینه شد، در عین حال برای روکش ۵۸ کیلومتر آسفالت راه‌های فرعی جاده‌های روستایی هم ۴۴۰ میلیارد ریال هزینه شد.

 


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، به بهسازی آسفالت در ۱۱۲.۸ کیلومتر از جاده‌های مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: فقط برای مرمت و بهسازی آسفالت ۱۱۲.۸ کیلومتر از جاده‌ها  مبلغ ۸۲۰ میلیارد ریال هزینه شد و برای ایمنی بیشتر چهار نقطه از جاده‌های استان ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شد و سه هزار و ۶۶۸ تابلو هم در جاده‌های استان قرار گرفت.

 


مشتری تعداد دوربین‌های فعال در جاده‌های استان را ۲۵ دستگاه اعلام کرد و افزود: ۴۰ دستگاه دوربین در جاده‌های استان نصب شده تا سرعت خودروها کنترل شود و ۵۱ دستگاه تردد شمار هم در طول محورهای مواصلاتی استان فعال است.

 

 

کاهش تصادفات جاده‌ای


مشتری در عین حال به کاهش تصادف‌های جاده‌ای در خراسان شمالی هم اشاره کرد و گفت: در جاده‌های شهری رتبه دوم کشوری و در جاده‌های روستایی خراسان شمالی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و در مجموع طی هفت ماه گذشته در زمینه‌ کاهش تصادف‌های جاده‌ای در کشور مقام نخست را از آن خود کرده‌ایم.

 


وی رفع نقص ۶ نقطه پرحادثه در جاده‌های استان را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: در مجموع ۶۰ نقطه پرحادثه در جاده‌های مواصلاتی استان شناسایی شده بود که تا کنون فقط ۳۰ مورد رفع نقص نشده و برای رفع این موارد یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

 


در عین حال مشتری تعداد شرکت مسافربری فعال در استان را ۳۸ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۳۹۴ راننده در ۷۲۰ ناوگان عمومی اتوبوس، مینی بوس سواری مشغول به کار هستند و یک میلیون و ۳۶۹ مسافر طی سال جاری به این واسطه جابه جا شده‌اند. 

 

 

۵۳.۹ درصد ناوگان عمومی استان فرسوده است

 

وی به سن فرسودگی ناوگان های عمومی راه‌های مواصلاتی استان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۶۳.۲ درصد مینی بوس‌ها، ۲۵.۸ درصد اتوبوس ها و ۵۷.۷ درصد خورودهای سواری استان که در جاده‌های استان مسافر جابه جا می‌کنند فرسوده است.

 

 

تخصیص ۳۶ میلیارد تومان اعتبار از اعتبارات سفر رییس جمهوری به استان

 

وی اضافه کرد: طی سفر رییس جمهور به استان مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به حذف و برچیده شدن نقاط پرحادثه،  ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای پروژه های مختلف در راه های روستایی و ۴۰۰ میلیارد تومان هم اعتبار برای اجرای اقدامات در محورهای فرعی استان مصوب شد.

 


وی با بیان اینکه ۲ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان  میلیارد تومان در سفر برای اجرای طرح های راهسازی فرعی لحاظ شد، گفت: تا کنون فقط ۱۰ میلیارد تومان برای حذف نقاط پرحادثه به واسطه معاونت اجتماعی شرکت نفت ابلاغ شده است و ۲۶ میلیارد تومان هم از محل حوزه ملی برای بهسازی راه‌های فرعی در دستور کار قرار گرفت.

 

 

 

کد خبر 1239845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha